امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۰۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

استاندار خوزستان گفت: اندیکا و لالی از جمله شهرستان های محروم کشور هستند که برای رفع محرومیتهای آن مصمم هستیم.

به گزارش تفکر جوان قاسم سلیمانی‌ دشتکی  در پایان سفر به شهرستان‌های اندیکا، لالی و مسجدسلیمان  اظهار داست: برای بررسی مشکلات شهرستان‌ها نشست‌هایی مختلفی در استانداری برگزار کرده ایم  و نیز  بازدیدهای میدانی برنامه ریزی شده است تا مشکلات انها بررسی شود.

وی افزود: برای بار دوم طی یک ماه گذشته از شهرستانهای اندیکا و لالی بازدید میدانی از وضعیت زیرساخت‌ها، پروژه‌ها و مشکلات آنها به عمل آورده ایم.

وی گفت: این ۲ شهرستان از نظر مشکلات شباهت‌های زیادی به هم دارند که  از جمله این مشکلات می‌توان به مشکلات زیرساخت‌ جاده های روستایی، آب شرب،  آب کشاورزی و… اشاره کرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: به منظور رفع  مشکلات  این ۲ شهرستان  با برخی نهادها، بنیادها و مراکز سرمایه‌گذاری، پیرامون وضعیت پروژه‌ها مانند پروژه های جاده‌ای، پل، آبرسانی و… مذاکره شد.

وی گفت: از سوی دیگر مصوبات قبلی مرور و بررسی شد و یک برنامه  برای به نتیجه رسیدن پروژه‌ها در موعد مقرر ترسیم شد.

وی بیان کرد: در این نشست  به مشکلات نیروهای کارگری، شهرداری و آبداران پرداخته شد  تا  تصمیماتی برای برطرف شدن این مشکلات اتخاذ شود.

سلیمانی تصریح کرد: در مسجد سلیمان نوع  اقدامات، مشکلات و پروژه‌ها متفاوت است یکی از پروژه‌های بزرگ  ملی در شهرستان مسجد سلیمان پتروشیمی بزرگ تولید آمونیاک، اوره و صنایع جانبی است که پیرامون  آن  و سرمایه گذاری در آن بحث و بررسی شد.

وی گفت: موضوع  فرودگاه مسجدسلیمان، جاده چهار باند مسجدسلیمان به اهواز، جاده میانبر مسجدسلیمان به اهواز  نیز در این بازدید مطرح شد که البته بخش عمده این پروژه‌ها ملی هستند و نیازمند پیگیری در سطح ملی نیز هست.

استاندار خوزستان با بیان این که  یکی از سیاست‌های کلی دولت بحث تکمیل پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری است خاطرنشان کرد: در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، گروهی به دعوت نماینده مجلس قرار است هفته آینده در استان حضور پیدا کنند.

وی افزود: یکی از مباحث، تخصیص آب برای طرح است که تاکنون آب ۲۱۰ هزار هکتار از این طرح تخصیص داده شده است و حدود ۲۱ تا ۳۰ هزار هکتار نیز باید تخصیص داده شود و  پیگیر تخصیص آب این بخش هستیم.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه بستگی به بودجه ای دارد که توسط مجلس تصویب شده است همچنین میزان بودجه ای که احتمالاً با اجازه مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی اختصاص یابد یا از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شود بر شتاب اجرای این پروژه تاثیر خواهد داشت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد