امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۳۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفت : در ایام نوروز پارسال و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا پذیرش و ورود مسافر به هتل ها، اماکن گردشگری و اقامتگاه ها با رکود شدید همراه بوده است .

غلام شجاعی  در گفت‌وگو با خبرنگار تفکر جوان با اشاره به آمار ستادسفرهای نوروزی استان ،اطلاعات جامعه هتلداران و اماکن گردشگری و کارشناسان میراث فرهنگی در سطح استان گفت: با توجه به نظارت و رصد اماکن و تاسیسات گردشگری ورودگردشگر به استان تا کنون صفر بوده است .

وی افزود : در سه سال پیاپی در سه پیک گردشگری نوروزی و سفر به استان که از ۱۵ اسفند تا ۱۵فروردین شروع می شود با کاهش ورود گردشگر به استان مواجه بوده ایم .

وی اضافه کرد: در سال ۹۸ وقوع سیل در استان باعث لغو بسیاری از سفرهایی شد که گردشگران از قبل رزرو کرده بودند. به گفته وی در سال ۹۹ نیز با شیوع کرونا و ایجاد محدودیت های سفردر پیک نوروزی ورود گردشگر به استان کاهش پیدا کرد و در بهار امسال روند ورود گردشگربه استان با توجه به ایجاد محدودیت های ورود و خروج به شهرهای پرخطر و با رنگ قرمز کاهش چشمگیر داشته است.

شجاعی با اشاره به آمادگی و باز بودن هتل ها ،اماکن گردشگری و اقامتی گفت: هیچ گونه منعی برای استفاده با رعایت پروتکل های بهداشتی وجود ندارد ولی طبق آمار هیچ گونه ذخیره و رزروی در این ایام دراین مراکزبرای گردشگری جز موارد استثنایی صورت نگرفته است .

وی اضافه کرد: طبق مصوبات ستاد استانی کرونا ورود و خروج مسافر با وسایل حمل و نقل عمومی و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی منعی ندارد و فقط استفاده از وسیله نقیله شخصی در مسافرت به شهرهای پرخطر و دارای رنگ قرمز و نارنچی ممنوع است.

وی اصافه کرد : همچنین سفر به شهرهایی با رنگ آبی و زرد بدون مانع است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفت : حفظ سلامت و تندرستی و رعایت تمام نکات بهداشتی در قطع زنجیره ویروس کرونا از طرف مردم بسیار امیدوار کننده و در اولویت قرار دارد اگرچه ضرر و زیانهای بسیاری در بخش گردشگری، اماکن اقامتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این صنعت متحمل شده اند.

وی ادامه دارد : تهیه فیلم و کلیپ از نقاط مختلف گردشگری در خوزستان در سایت های مرتبط با گردشگری برای استفاده شهروندان به صورت مجازی در ایام نوروز قرار داده شده است .

شجاعی با اشاره به عدم استقبال مردم از مراکز گردشگری و تعطیلی موزه ها بیان کرد : رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای حفظ سلامتی شهروندان بسیار ضروری است  و مقدم بر سفر و گردش است.

معاون گردشگری با بیان این که  در طول تعطیلات نوروز نظارت جدی بر گردشگری انجام می گیرد گفت: اگر مردم در طول سفر متوجه تخلف شدند می توانند با شماره ۰۹۶۲۹ تماس گرفته و تخلف را به مراجع اعلام کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد