امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۱۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۱۰ هزار دوز واکسن تاکنون به کادر درمانی، سالمندان مستقر در خانه سالمندان، بیماران خاص و جانبازان خوزستان تزریق شده و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش  تفکر جوان دکتر سیدمحمد علوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز نمونه‌گیری کرونا در راه آهن اهواز، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: واکسیناسیون کرونا بر اساس اولویت بندی دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

واکسیناسیون کادر درمانی، بیماران خاص ، سالمندان و جانبازان در خوزستان از نیمه دوم بهمن پارسال آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در ۷۲ ساعت گذشته یک هزار و ۷۸۶ مورد تست کرونا در راه‌آهن اهواز انجام شد که همگی منفی بودند افزود: تاکنون ۹ هزار و ۱۰۰ مورد تست کرونا در راه‌آهن اهواز انجام شده که ۳۴ مورد مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه خوشبختانه منحنی موارد بستری و بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان نسبت به روزهای گذشته پایین‌تر آمده ادامه داد: انتظار داریم مردم دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی درباره تغییر نکردن آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در خوزستان افزود: بیمارانی که اکنون بدحال هستند ۲، سه هفته پیش به بیماری مبتلا شده که اکنون کارشان به آی سی یو کشیده شده است.

رابطه مستقیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با بیماری و بستری

علوی با بیان اینکه احتمال دارد در چند روز آینده به خاطر دورهمی شب عید، دید و بازدیدها و مسافرت رفتن، مجدد موارد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان بالا برود گفت: رابطه مستقیمی بین رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و کاهش موارد بیماری وجود دارد به این معنی که هر موقع پروتکل ها رعایت شود به دنبال آن کاهش موارد بیماری را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طرح شهید قاسم سلیمانی با محوریت تشدید بیماریابی، در خوزستان با شدت بیشتری در حال انجام است افزود: ۱۴ هزار بسیجی در قالب این طرح در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند تا پیک بیماری مهار شود.

هم اکنون هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و ۹ شهرستان نارنجی هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد