امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۰۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قیمت مرغ زنده، بر اساس تصویب ستاد تنظیم بازار استان، از این پس باید روزانه از سوی اتحادیه تعاونی مرغداران و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به این سازمان اعلام شود.

امیر حسین نظری  در گفت و گو با خبرنگار  تفکر جوان بیان کرد: این کار با توجه به مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار خوزستان به منظور واقعی سازی نرخ مرغ انجام می‌شود تا بر این اساس قیمت مرغ کشتار روز تعیین شود.

وی گفت: بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و نیز بررسی سازمان صمت، قیمت مرغ در بازار استان روند کاهشی داشته است.

نطری با بیان اینکه این سازمان آمادگی دارد به هر قیمتی که مرغ زنده به کشتارگاه‌ها عرضه شود بر همان اساس قیمت مرغ را برای مصرف کننده اعلام کند افزود: این پروسه باعث می‌شود تا از نوسان قیمت مرغ و کمبود آن در بازار جلوگیری شود.

بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار کشور قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۴۴ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز ۲۰۴ هزار ریال است.

قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در خوزستان در هفته های گذشته تا ۱۸۰ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز تا ۲۸۰ هزار ریال افزایش داشته و در مواردی کمبود آن در بازار مشهود بود.

به دستور استاندار خوزستان مرغداری‌هایی که متناسب با نهاده‌های دولتی دریافت شده، مرغ تحویل ندهند شامل کسر سهمیه و یا قطع سهمیه خدمات دولتی خواهند شد.

استاندار خوزستان به اداره کل تعزیرات حکومتی استان دستور داده تا بر میزان دریافت نهاده‌های دولتی مرغداران و نحوه کشتار و توزیع مرغ در خوزستان نظارت مستقیم داشته باشد.

همچنین با دستور استاندار خوزستان، خروج مرغ از استان ممنوع شده است.

بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پارسال ۵۴ میلیون قطعه جوجه روزی در استان انجام شد که برابر با میزان مصرف استان است با این وجود مردم با مشکلات زیادی برای تامین مرغ روبه رو هستند.

در خوزستان ۷۵۰ واحد مرغداری فعال وجود دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد