امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۰۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

رئیس امور آب شمال‌غرب خوزستان نسبت به تخلف در زمینه بهره برداری از منابع آبهای سطحی و زیر زمینی در نوروز ۱۴۰۰ در این منطقه هشدار داد و گفت: بهره برداران غیر مجاز از منابع آب منتظر برخورد قانونی باشند.

کیسان روئینیان به خبرنگار  تفکر جوان    افزود: به منظور حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی ، حریم بستر و مقابله با تخلفات در شهرستان دزفول گروه گشت و بازرسی منابع آب در تعطیلات نوروز فعال است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آب و لزوم حفاظت و صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی و منابع آب سطحی مهندسی رودخانه در منطقه شمال‌غرب خوزستان (دزفول) گفت: گروه گشت و بازرسی همچون گذشته مسئولیت شناسایی و برخورد قانونی با متخلفان منابع آبی را در تعطیلات نوروزی در دستور کار خود قرار داده‌ است.

وی با اشاره به دستور دادستان خوزستان  مبنی بر برخورد با متخلفان حوضه آب در تعطیلات نوروز گفت: بازرسی مداوم، کنترل و بهره‌برداری از چاه‌های موجود، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز ، بازدید و بررسی مسیرهای رودخانه و مسیل‌ها ، تصرفات و ساخت و ساز در بستر رودخانه ها و منابع آب و اعلام فوری موارد تخلف از مقررات قانون توزیع عادلانه آب و آئین‌نامه اجرایی آن در دستور کار قرار دارد.

مدیرامور آب شمال‌غرب خوزستان منابع آب را یک سرمایه ملی و محدود دانست که به همه نسل‌ها تعلق دارد و باید در حفظ و نگهداری از آن تلاش بیشتری شود گفت: جلوگیری از ساخت و ساز در بستر و حریم مجاری آب‌های سطحی و همچنین برخورد با بهره‌برداران غیرمجاز از منابع آب سطحی و زیرزمینی استان در ایام تعطیل دارای اهمیت زیادی است.

روئینیان افزود: گروه گشت و بازرسی منابع آب نهایت تلاش و حساسیت را در راستای حفاظت از منابع آب داشته و با متخلفان و بهره برداران غیر مجاز برخورد می کنند.

تعداد چاه‌های حفر شده در دزفول ۲ هزار و ۵۰۰ حلقه است که یک‌هزار و ۳۲۱ حلقه از این تعداد باغچه ای، ۴۵۰ حلقه چاه موقت خشکسالی و ۶۲۹ حلقه چاه مجوز دائمی دارند که چاه های مجوزدار برای شرب، کشاورزی و صنعت مورد استفاده می باشند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد