امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۲۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

محمدرضا زمان پور عضور شورای اسلامی شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو اختصاصی شبکه خبری تفکر جوان و اشاره به وضعیت جدید شهرداری اظهار داشت: شهرداری به عنوان یک نهاد خدماتی، وظایف سنگینی در خدمات رسانی و انجام امورات شهروندان برعهده دارد و وجود آرامش و کاهش تنش در این نهاد بسیار ضرورت دارد و نگاه حزبی، سلیقه ای، گروهی و حذفی در این سازمان خدمات رسان بسیار مخرب بوده و انجام امورات شهروندان را با وقفه مواجه خواهد ساخت.

وی افزود: بنده همیشه با این نگاه، افرادی را که بجای تمرکز بر روی کار بدنبال ایجاد تنش بوده اند برای شهرداری خطرناک می دانستم با این وجود ۳ ماه سخنی به میان نیاوردم و مصاحبه ای انجام نداده و در کار شهرداری مداخله ای نداشته ام تا خدایی ناکرده حمل بر اغراض شخصی و منافع حزبی نشود و بهانه ای نیز نباشد اما اکنون وضعیت را بسیار بحرانی می بینم و نارضایتی به اوج خود رسیده و صلاح نمی بینم چشم بر مسائل بوجود آمده فرو بندم و رفاقت و رودربایستی را بر منافع مردم ترجیح دهم.

زمان پور تصریح کرد: همگان بر این امر واقفند که شهرداری دو بازوی نظارتی دارد و حراست و ذیحسابی بعنوان بازوان نظارتی مانع بسیاری از تخلفات در شهرداریها هستند اما در این مدت کوتاه سوالاتی بوجود آمده که شهروندان یقیناً با مطرح شدن این سوالات اوضاع را بهتر تحلیل خواهند نمود. لذا مسئله اول اینکه تحت فشار قراردادن مسئولان این دوبازوی نظارتی که از سالم ترین و قانون مندترین مسئولین واحدها به حساب می آیند با حذف اضافه کاری و مزایای حقوق آنان و یا گرفتن وسایل نقلیه آنان و دیگر بی حرمتی ها چه جایگاهی خواهد داشت و به چه منظور صورت می گیرد.

آیا اگر واحدی مانند حراست شهرداری مسجدسلیمان که به عنوان حراست نمونه استان خوزستان در سال ۹۵ معرفی شده است به مناقصات سوری و غیرقانونی اعتراض کند و جلو تخلف را بگیرد مسئول آن به جای تشویق باید تهدید و تنبیه شود؟

سوال اصلی من اینست آیا هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر از این وضعیت باخبر نیستند یا به مانند مزایده غیرقانونی مغازه های ریل وی و برنده شدن برادر یکی از اعضای شورای شهر که از بستگان درجه یک محسوب می شوند باز هم قصد سکوت دارند؟

آیا برخورد با افراد متخلف انجام مناقصه صوری بارگیری و حمل مصالح کارخانه سنگ شکن به ارزش تقریبی یکصد و پنجاه میلیون تومان و معرفی افراد فوق به مراجع قضایی از وظایف هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر نمی باشد. هئیت رئیسه شورا باید بداند که مردم با سکوت در مقابل چپاول مخالفند و افرادی که براساس مصلحت اندیشی منافع عموم را کنار گذاشته و سکوت اختیار کرده و از حقوق شهروندان دفاع ننماید در بین مردم جایگاهی نخواهند داشت.

آیا حذف مدیران سالم و پرکار و جایگزین کردن افرادی که بعضاً در محاکم قضایی دارای سوابق کیفری و در واحدهای نظارتی شهرداری نیز دارای پرونده های تخلف هستند جای سوال نبوده است؟ عدم تمکین به قانون و بی توجهی به نامه های رسمی استانداری مبنی بر لغو ابلاغ های غیرقانونی چند سرپرست واحد که در ساختار اداری نیز ایجاد اختلال کرده اند و باعث زد و خورد میان کارکنان شده اند و در اقدامی بی سابقه کار را به تفتیش خودروهای شخصی آنان کشانده اند را هیئت رئیسه محترم چگونه ارزیابی میکنند که همچنان در سکوت و خاموشی به سر می برند. آیا این وضعیت پرتنش در شهرداری و جابجایی مدیران واحدها که برخی از آنها تا ۳ ماه سرگردانی را تحمل نموده و گاهاً با آبرو و شخصیت آنان نیز بازی گردیده است و یا برخی دیگر که به دلایل شخصی و نه اداری و به منظور تحقیر آنان از رده مدیریت به رده نگهبانی تنزل یافته برای هئیت رئیسه شورا عادی محسوب می گردد؟

در کدام شهرداری در استان و کشور مشاهده کرده اید که در همان ماه های اول به تبلیغات گسترده رسانه ای دست بزنند و اقدام به تهیه سی دی و دفترچه عملکرد با هزینه های میلیونی نمایند و دید و بازدیدهای عادی را با هزینه های آنچنانی تیتر اول روزنامه های استانی نمایند آیا اینگونه هزینه کردن از بیت المال جای نظارت ندارد؟

آیا به تناقضات میان مصاحبه های قبلی تا عملکرد واقعی شهرداری دقت شده است که در جایی سخن از جلوگیری از هزینه های اضافی می کنند و استراتژای شهرداری را کاهش هزینه ها و مبارزه با فساد اعلام می کنند اما عملاٌ به رغم وجود کارخانه آسفالت متعلق به شهرداری و وجود ماشین آلات عمرانی کافی و همچنین نیروی انسانی در شهرداری، پروژه تراشی کرده و حدود ۹ پروژه آسفالت به ارزش تقریبی یک میلیارد تومان تعریف می کنند تا کار را به پیمانکار واگذار نمایند و از طرفی به خاطر اینکه نیاز به مصوبه شورای شهر نداشته باشند معامله را خرد کرده و تخلف آشکار شکست معاملات صورت می گیرد و ارزش هر پروژه را زیر یکصد و دوازده میلیون تومان تعریف می کنند آیا این عمل هزینه های اضافی برای شهرداری به بار نمی آورد که در این خصوص با پیگیری مقامات استانی از برگزاری مناقصات فوق جلوگیری بعمل آمد و سکوت هئیت رئیسه شورا خود باز جای سوال دارد؟

آیا اخراج کارگر زحمت کش و بیمار شهرداری و توهین آشکار به وی تنها به این دلیل که از وضعیت بیمه و حقوق معوقه خود گلایه داشت جای سوال ندارد؟ آیا اینگونه از حقوق کارگرانی که از ضعیف ترین اقشار جامعه به حساب می آیند دفاع می کنید؟ تهدید به اخراج و قطع حقوق مدیران واحد به دلیل تعامل کاری با شهرداری سابق و یا فشار آوردن بر نیروهای روزمزد و اخراج آنان و همچنین انجام کارهای تجسسی که بگویید توسط چه کسی بر سرکار آمده اید را چگونه ارزیابی می کنید؟

آیا پرسه زدن یک عضو معلوم الحال شورای شهر در سطح واحدها که خود را همه کاره شهرداری می داند و دخالت مستقیم وی در امورات شهرداری و بعضاً تهدید مسئولین واحدها توسط وی دخالت بی جا و تخلف محسوب نمی گردد؟

آیا تبدیل وضعیت سلیقه ای برخی نیروهای نور چشمی و یا استخدام غیرقانونی بستگان درجه یک آن هم مثلاً دو شوهر خواهر از یک خانواده در همان ماه های اول تبعیض آشکار و تنش در شهرداری محسوب نمی گردد چه کسی پاسخگوی ابهامات و شبهات مردم و خیل عظیم جوانان بیکار خواهد بود که با یک دلخوشی پای صندوق های رأی آمدند و اکنون اینگونه ناعدالتی ها را مشاهده می کنند؟

برخورد زشت و به دور از انصاف و مرام بختیارها با مهمانی که همراه خانواده اش از شهرستان سوسنگرد تنها برای یک شب به مهانسرای شهرداری تشریف آورده بود و بیرون کردن آنها را چه کسی پاسخ می دهد که نهایتاً در این خصوص یک نامه توبیخی از استانداری به شهرداری مسجدسلیمان واصل شد.

در هر صورت مردم رأی خود را بابت سکوت اعضای محترم شورا به صندوق نیانداخته اند و به خوبی نیز وضعیت را بررسی و تحلیل می نمایند و اینکه شهرداری در ابتدا با دوماه عقب ماندگی حقوق مواجه باشد و پس از سه ماه باز هم همان دو ماه عقب ماندگی حقوق کارگران آن هم بدون پرداخت منظم بیمه پابرجا باشد، و یا اجرای پروژه های آسفالت که از اعتبارات استانی و در زمان شهردار سابق توسط استانداری تخصیص داده شده اند آن هم با توجه به ارزان شدن قیمت قیر در بازار به میزان تقریباً ۵۰ درصد، موفقیت و کارخارق العاده ای محسوب نمی شوند که نیازمند این حجم وسیع تبلیغات باشد و با کتابچه ندای تبلیغات نمی شود رأی و نظر مردم را برگرداند.

عضو شورای شهر در خاتمه گفت: علی ایحال در حال مشاهده اوج تنش و نارضایتی عموم هستیم و میزان شکایت ها نیز خود موید این موضوع است لذا از مجموعه استانداری و دستگاه های نظارتی استان، امام جمعه محترم، فرماندار دلسوز، نماینده تلاشگر و همه دستگاه های امنیتی و قضایی شهرستان که فداکارانه به دنبال حقوق مردم هستند می خواهم بیش از گذشته اوضاع شهرداری را بررسی و ورود نمایند تا یأس و ناامیدی در این نهاد خدمات رسان از بین برود و نشاط و همدلی و همگرایی برای انتخابات با شکوه شورای شهرآینده فراهم آید.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

دیدگاه ها (۱ دیدگاه)

  1. ziba

    خودت باعث بدبختی شهرداری شدی.باعث شدی یکسال شهردار نداشته باشیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد