امروز

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۱:۳۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان گفت:با توجه به از سر گیری تولید روزانه پی وی سی در این شرکت پس از ۲ سال بیش از چهارهزار تن پی وی سی به ارزش ۹ میلیون دلار از این مجتمع به خارج کشور صادر شد.

به گزارش تفکر جوان محسن علوی  در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان پس از ۱۸ ماه با انجام تعمیرات ناشی از آتش سوزی از خرداد ماه سالجاری به صورت آزمایشی به بهره‌بردرای رسید.

وی اظهار داشت: با افتتاح  این واحد که خط تولید مواد اولیه‌ تولید پی وی سی (وی سی ام) است تولید این مواد افزایش و در بهمن ماه پس از افتتاح این مجتمع  تولید به سودعملیاتی رسیده است.

علوی گفت:در طول عملیات بازسازی واحد ۶۰۰ پتروشیمی، بیش از۶۰ هزار نقطه تعویض و از خطر اتفاق های احتمالی دور شد.

وی افزود: تولید گرد های خاص و منحصر به فرد در پتروشیمی آبادان در حال تولید است که بخش قابل  توجهی از آن از طریق بورس به بازار داخلی عرضه می‌شود.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان به اجرای طرح تثبیت خوراک مورد نیاز تولید این مجتمع با بیش از ۹۲درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد و گفت:با اجرای این طرح ۵۰ تا ۸۰ تن بر خوراک مورد نیاز تولید مجتمع افزوده و تولید نهایی این شرکت افزایش خواهد یافت.

وی از تصویب طرح توجیهی احداث پتروشیمی جدید آبادان در هیات مدیره این مجتمع و ارائه آن به تاپیکو و شستا اشاره کرد و گفت: در صورت احداث مجتمع جدید علاوه بر شکوفایی تولید انواع مواد پتروشیمی در آبادان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان پس از ۱۸ ماه با انجام تعمیرات ناشی از آتش سوزی، بهمن ماه سالجاری همزمان با چند پروژه شستا به صورت ویدیو کنفرانس با حضور محمد شریعتمداری وزیر کار و رفاه اجتماعی به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

واحد ۶۰۰ این مجتمع تیر سال ۹۷  به دلیل آتش سوزی از خط خارج شد که با صرف ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار مجددا بازسازی و وارد مدار تولید شد.

واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان که در کوی مطهری (بریم) این شهر واقع شده کار تولید پی وی سی را انجام می دهد.

آتش سوزی در واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان در تیر سال ۹۷ باعث کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن ۱۸ نفر شد.
مجتمع پتروشیمی آبادان با شروع جنگ رژیم بعث عراق به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق هدف قرار گرفت و به طور کامل ویران شد.
هم اکنون مهمترین محصول تولیدی این پتروشیمی پی وی سی است که تولید آن در سال ۱۳۸۴ به حدود ۶۰هزار تن افزایش یافت و تولید سالانه ۱۱۰هزار تن پی وی سی از اهداف طرح توسعه این مجتمع است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد