امروز

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۳۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ۱۷۸ نفر داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای خرمشهر و مینوشهر در سامانه انتخابات کشور نام نویسی کردند.

به گزارش تفکر جوان  محمد حیدری  در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه از این تعداد ۸۹ درصد مرد و ۱۱ درصد زن می باشند افزود: از مجموع داوطلبان ثبت نام شده ۱۵۸ نفر مرد و ۲۰ نفر زن می باشند ضمن اینکه تاکنون یک نفر انصرف داده است.

وی  افزود: در مجموع  ۱۱۴ نفر به صورت حضوری در فرمانداری‌ و مابقی به روش‌های سه گانه دیگر به صورت غیر حضوری  به عنوان داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی ثبت نام کردند و تنها ۶ نفر ثبت نام آنها نهایی نشده که با ارسال پیامک از آنها درخواست شده نسبت به رفع مغایریت‌هایی که سامانه اعلام کرده اقدام کنند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان خرمشهر گفت: داوطلبان ثبت نام شده در دوره ششم شوراهای اسلامی در حوزه انتخاباتی خرمشهر نسبت به دوره چهارم و پنجم ۲۰ درصد افزایش دارد.

حیدری ادامه داد: در این دوره چهار نفر با مدرک دیپلم، هفت نفر فوق دپیلم، ۱۱۹ نفر لیسانس، ۴۳ نفر فوق لیسانس، ۲ نفر دکتری و چهار نفر حوزوی حضور دارند.

وی تصریح کرد: بعد از پایان ثبت نام صلاحیت داوطلبان طبق قانون از سوی هیات اجرایی در مهلت مقرر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و نتیجه آن به افراد اعلام می شود.

رییس ستاد انتخابات شهرستان خرمشهر مسئله انتخابات را یکی از جلوه‌های مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و گفت: انتخابات یکی از پیش ران‌های تغییر تهدیدات دشمنان نظام در سطوح گوناگون و سطح منطقه و تبدیل به فرصت‌های بین المللی و داخلی برای توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور و تقویت بیشتر در حوزه مردم سالاری دینی و تبیین گفتمان مدیریت انقلاب در ایران اسلامی است.

حیدری گفت:  در این راستا بر اساس قانون و گفتمان انقلاب اسلامی این مردم هستند که تعیین کننده و کانون اصلی و هسته اصلی در جمهوری اسلامی هستند و ما باید به عنوان مجریان قانون شرایط لازم و کافی حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را فراهم کنیم.

وی همه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران را مهم بیان کرد و گفت: در دوره فعلی و پیشرو به دلیل شرایط بین المللی و داخلی که معطوف به تحریم های ظالمانه آمریکا است این  انتخابات بسیار مهم است و سیاست دشمن برای انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت حداقلی است بنا بر این ابزار تغییر سیاست دشمن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

حیدری با بیان اینکه تمام زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات همراه با امنیت فراهم شده است گفت: رسانه ها نقش مهم و اساسی در تبیین انتخابات سالم و رقابتی دارند و امید است همه ما تحت لوای رهنمودهای مقام معظم رهبری انقلاب و اجرای دقیق و صحیح قانون ،انتخابات حداکثری با مشارکت همه مردم داشته باشیم.

وی یکی از رسالت های مهم رسانه را آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق دانست و گفت: پیامی که از سوی رسانه منتشر می شود نباید گمراه کننده باشد بلکه باید یک پیام حقیقی باشد تا مخاطب بر اساس آن افراد صالح ، متعهد و دلسوز را برای شورای اسلامی انتخاب کند.

فرماندار خرمشهر به فعالیت هیات اجرایی حوزه انتخابی خرمشهر اشاره کرد و گفت: هیات اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری با مساعی همه بزرگان، معتمدین مورد تایید تشکیل شد و هم اینک گام اول انتخابات را برداشته شد.

حیدری ادامه داد: برآیند هیات اجرایی انتخابات نشان دهنده رعایت اصل بی طرفی است که بر همه ما لازم و واجب است.

۱۰۳ شعبه رای‌گیری در حوزه انتخابی شهرستان خرمشهر

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در حوزه انتخابی شهرخرمشهر و مینوشهر ۱۰۳ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است و به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا با وزارت کشور برای افزایش تعداد شعب اخذ رای هماهنگی‌ لازم انجام شده است.

حیدری ادامه داد: در دوره گذشته خرمشهر پایلوت برگزاری انتخابات الکترونیکی بود اما در این دوره انتخابات فقط در کلان شهرها و شهرهای مراکز استان به صورت الکترونیکی برگزار شود.

رییس ستاد انتخابات شهرستان خرمشهر همچنین به نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد از تخریب شخصیت افراد و توهین اجتناب کنند . اخلاق را رعایت کنند و به یکدیگر احترام بگذارند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.

شورای اسلامی شهر خرمشهر هفت عضو و شورای اسلامی جزیره مینو پنج عضو دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد