امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۰:۵۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بیش از ۷۰۰میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه شهری خرمشهر نیاز است.

فالح صفایی دربندی در گفت‌وگو با خبرنگار تفکر جوان اظهار داشت: با توجه به سه تفاهمنامه منعقد شده با شهرداری خرمشهر پروژه‌های بهسازی معابر کوی ۹۰ هکتاری، کوی طالقانی، کوی عباره و بخشی از ساحل‌سازی رودخانه کارون با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۷۰درصد در حال اجرا است.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه احداث خیابان کوی ۹۰ هکتاری را ۶۰ درصد بیان کرد و گفت: هزینه اجرای این پروژه بالغ بر ۳۲۰میلیارد ریال است که به دلیل مشکلات مالی تاکنون ۱۳۰میلیارد ریال صرف شده است.

صفایی دربندی پیشرفت فیزیکی پروژه بهسازی معابر کوی طالقانی را ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود:برای اجرای این طرح ۳۵۰ میلیارد ریال مورد نیاز است که به دلیل کمبود نقدینگی این رقم به ۸۰ میلیارد ریال تعدیل شده است.

وی بیان داشت: پروژه کوی عباری با اعتباری به میزان ۱۲۹ میلیارد ریال و پیشرفت ۳۵ درصدی در حال اجرا است و تاکنون ۴۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

صفایی دربندی با اشاره به پروژه ساحل‌سازی خرمشهر گفت: پروژه ساحل‌سازی ضلع جنوبی از محل پل آزادی در مسیر منطقه محرزی تا سد سلولی با اعتباری بالغ بر ۲۳۸ میلیارد ریال در حال اجرا است و تاکنون ۹۰ میلیارد ریال برای اجرای عملیات بهسازی این پروژه صرف شده است.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند به اجرای پروژه بهسازی معابر کوی کارمندان خرمشهر اشاره کرد وگفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۷۸ میلیارد ریال ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی  دارد و تاکنون برای اجرای آن ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

صفایی دربندی ادامه داد: بیش از ۶۰ نفر به صورت مستقیم در پروژه‌های عمران شهری خرمشهر مشغول به کار هستند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد