امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۴۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز شنبه در همایش دستاورد های دولت تدبیر و امید در زمینه طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: یکی از برنامه های اساسی دولت یازدهم در این زمان برقراری کامل عدالت در بخش سلامت است. عدالت معیاری است که امور با توجه به آن سنجیده می شوند. هر دینی که مبنای آن عدالت نباشد زیر سوال می رود.

وی افزود: تلاش در راستای برقراری عدالت یکی از مولفه های اصلی هر حکومتی است. خوشبختانه در دولت یازدهم در این زمینه برنامه های بسیاری انجام گرفته است. نیاز به برقراری عدالت در حوزه سلامت هر روز بیشتر احساس می شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه زمینه ایجاد عدالت در بخش سلامت باید از سوی دولت فراهم شود گفت: متاسفانه خانواده های بسیاری به دلیل اینکه نمی توانستند هزینه های درمان اعضای خانواده خود را بپردازند قطع درمان کرده اند. هزینه های سلامت بخش درمان تاثیرگذاری بسیاری بر سایر بخش های اجتماعی جامعه دارد.

شریعتی بیان کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت تصمیمی شجاعانه بود. زیرا مرتفع ساختن مشکلات پیش روی این بخش در همه کشور های پیشرفته دنیا نیز بسیار دشوار است.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه متولی اصلی بخش سلامت وزارت خانه بهداشت درمان و آموزش پزشکی است گفت: به طور حتم این وزرات خانه به تنهایی نمی تواند مشکلات این بحش را مرتفع کند و در این زمینه سایر وزرات خانه ها باید هم سو با یکدیگر حرکت کنند.

وی تصریح کرد: خوزستان در زمنیه تامین آب شرب با کیفیت با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند، دولت در این خصوص فعالیت های بسیاری انجام داده اما باز هم آمار بیماری های مختلف در این خصوص قابل توجه است. در این زمینه اقدامات اولیه به منظور خرید لوله های آب شرب طرح غدیر در منطقه جنوب غرب استان در حال انجام گرفتن است.

استاندار خوزستان در پایان گفت: برنامه ریزی های لازم به منظور تاسیس یک بیمارستان تخصصی ریوی نیز در محل بیمارستان صنایع فولاد اهواز انجام گرفته است. استان در شرایط فعلی آب و هوایی به این بیمارستان تخصصی نیاز مبرم دارد

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد