امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۳۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر موفق شدند یک محموله ۱۰۰هزار لیتری سوخت (گازوییل) قاچاق را در سواحل شمال غرب خلیج فارس توقیف کنند.

سردار لطفعلی پاکباز  در گفت‌وگو با خبرنگار  تفکرجوان  افزود:در راستای طرح تشدید کنترل آبهای مرزی و جلوگیری از خروج سرمایه‌های ملی ، ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر امروز در نتیجه ساعت‌ها کار اطلاعاتی موفق به شناسایی محل دپو و انتقال سوخت قاچاق در سواحل شمال غرب خلیج فارس شدند.
وی افزود: ماموران با پایش دقیق محل نگهداری سوخت قاچاق ،۲ عدد چتری شناور حاوی ۱۰۰ هزار لیتر سوخت که با هدف خروج از کشور و عرضه به دلالان سوخت کشورهای حوزه خلیج فارس دپو شده بود کشف و ضبط کردند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با بیان اینکه کار شناسایی و دستگیری عوامل قاچاق سوخت در دستور کار قرار دارد، ارزش این محموله سوخت مکشوفه قاچاق را ۳۰۰ میلیون ریال بیان کرد.
پاکباز افزود: پرونده محموله سوخت قاچاق پس از تکمیل تحویل مراجع قضایی خوزستان می شود.
وی با تاکید بر استمرار مبارزه و برخورد با پدیده قاچاق کالا و سوخت در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در آبهای شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان اظهار داشت: مرزبانان خوزستان با عزم جدی با این پدیده قاچاق برخورد خواهند کرد.
درسال جاری حدود ۱.۸میلیون لیتر سوخت قاچاق در محدوده مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شده است.
اختلاف قیمت یارانه ای سوخت داخلی با نرخ های بین‌المللی آن سبب ایجاد انگیزه برای قاچاقچیان سوخت به وجود آورده تا این سرمایه ملی به صورت غیرقانونی از مرزهای زمینی و دریایی کشور خارج شود و قاچاقچیان از این رهگذر به سود نامشروع زیادی دست یابند.
در دهه‌های اخیر با افزایش نرخ‌های بین المللی سوخت ، روند قاچاق سوخت از مرزهای دریایی و زمینی خوزستان رو به افزایش بوده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد