امروز

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۱:۳۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: شهروندان هنگام استفاده از دستگاه کارت‌خوان مراقب باشند که یکی از شگردهای کلاهبرداری برای سرقت کارت‌های بانکی و برداشت غیرمجاز از موجودی حساب بانکی قربانیان بهره‌گیری از دستگاه‌های اسکیمر «جعل کارت‌های بانکی» است.

سرهنگ شاهین حسنوند  در گفت‌وگو با خبرنگار تفکر جوان  اظهار داشت: کلاهبرداران ابتدا کارت بانکی مشتری را به داخل یک دستگاه اسکیمر «جعل کارت‌های بانکی» وارد می‌کنند که  وظیفه این دستگاه کپی گرفتن از نوار مغناطیسی کارت بانکی است که به واسطه رایانه و نرم افزار میانی عملیات کپی داده‌ها بر روی نوار مغناطیسی کارت خام توسط دستگاه انجام می‌شود.

وی ادامه داد : با این روش یک کپی از داده های نوار مغناطیسی کارت بانکی مشتری در اختیار کلاهبردار قرار می گیرد و رمز کارت هم توسط مشتری به صورت شفاهی لو می رود ، سپس در انتهای شب دستگاه اسکیمر برای عملیات انتقال داده ها به کارت های خام در اختیار همدست مجرم قرار می گیرد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطرنشان کرد :  رمزهای دوم اینترنتی ثابت از طریق خودپردازها برای کارت‌های بانکی کپی شده تعریف می‌شود تا شرایط برای انتقال وجه با نرم افزارهای اینترنتی، خرید از فروشگاه های مجازی و سایر خدمات اینترنتی میسر شود.

سرهنگ حسنوند افزود : عملیات کلاهبرداری از حساب مشتریان یا صاحب کارت بانکی ، توسط افرادی اغفال شده که وابسته به مجرمین هستند به واسطه دستگاه‌های خودپرداز و کارتخوان‌های فروشگاهی از حساب بانکی قربانیان برداشت غیرمجاز انجام می شود ، همچنین با انتقال مبالغ به کارت‌های کپی شده عملیات پولشویی شکل می‌گیرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد