امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۳۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: مشکل تامین و توزیع روغن خوراکی در استان با راهکارهایی که اتخاذ شد حل شده است.

عبدالرحمان ناصریان  در گفت و گو با خبرنگار تفکر جوان بیان کرد: سهمیه روغن خوراکی خوزستان که در سطح ملی تعیین شده بود ،جوابگوی نیاز و مصرف استان نبود، به همین دلیل به دنبال راهکارهایی برای حل مشکل تامین روغن خوراکی در استان بودیم.

وی گفت: از جمله تصمیماتی که گرفته شد موافقت ستاد تنظیم بازار کشور برای تامین روغن خام به عنوان مواد اولیه کارخانه‌ها  و استفاده از ظرفیت ۲ کارخانه تولید روغن خوراکی در استان بود و از سهمیه روغن خام یک کارخانه روغن‌کشی در استان نیز برای تامین مواد اولیه کارخانه های تولید روغن خوراکی در خوزستان استفاده کردیم.

ناصریان بیان کرد: خوشبختانه ۲کارخانه تولید روغن خوراکی در استان همکاری بسیار خوبی را در تامین روغن در خوزستان داشتند و متاسفانه کارخانه های تولیدکننده روغن خوراکی در استان های دیگر در تامین سهمیه استان همکاری خوبی نداشتند.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان ادامه داد: در این مسیر تنها مشکل تامین روغن صنف و صنعت بود که تا ۹۵ درصد این مشکل نیز با کمک کارخانه های تولید روغن درون استان حل شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تامین روغن خوراکی در خوزستان نسبت به سایر استان ها شرایط بهتری دارد ادامه داد: مصرف روانه روغن خوراکی خانوار و صنف و صنعت در استان بالغ بر ۲۷۰ تن است این در حالی است که با نظارت این سازمان روزانه ۳۰۰ تن روغن خوراکی خانوار در خوزستان توزیع می شود که مازاد بر نیاز مصرف روزانه است.

وی گفت: در یک مقطع زمانی به دلیل کمبود روغن خوراکی در استان برخی اصناف مرتکب تخلف فروش اجباری کالا با روغن خوراکی می شدند که با فراوانی تامین و توزیع روغن در استان و شدت گرفتن نظارت ها این تخلف دیگر رخ نمی دهد و شهروندان در صورت مشاهده تخلف می توانند برای رسیدگی به مراجع نظارتی مربوطه ارجاع دهند تا پیگیری لازم صورت گیرد.

ناصریان ادامه داد: اگر تامین روغن خام با همین روند ادامه یابد تولید و توزیع روغن خوراکی با همین میزان در استان ادامه خواهد داشت، طبق اطلاعات کسب شده واردات روغن خام به کشور رو به بهبود است و این روند می تواند تاثیر مثبتی را در تامین و بازار روغن خوراکی داشته باشد.

در ۲ ماه گذشته شهروندان خوزستانی همچون سایر استان‌ها با مشکل تامین روغن خوراکی مواجه شدند که با ورود سازمان صمت به این موضوع ،این مشکل از ۴۰ روز گذشته در استان برطرف شده است.

تامین روغن از ۲ کارخانه داخلی و گرفتن سهمیه روغن خام بیشتر برای تولید روغن در استان و برخورد جدی با محتکران و متخلفان در بخش روغن خوراکی ازجمله اقدامات  انجام شده برای  رفع تنش روغن در بازار استان بود.

سازمان صمت استان روزانه ۲۷۰ تن روغن از ۲ کارخانه تولید روغن خوراکی درخوزستان دریافت می کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد