امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۰۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: از ابتدای فعالیت مراکز نمونه گیری راه آهن و پایانه مسافربری غرب اهواز تاکنون از سفر ۶۰ مسافر به دلیل ابتلا به کرونا ممانعت شد.

دکتر مهران احمدی بلوطکی  در گفت و گو با تفکر جوان  اظهار داشت: در طول این مدت ۱۰ هزار و ۵۳۸ تست سریع کرونا در راه آهن و پایانه مسافربری شرق اهواز انجام شد که ۶ هزار و ۴۵۰ مورد آن در پایانه مسافربری و چهار هزار و ۸۸ تست در راه آهن گرفته شد . درنتیجه این تستها  ۳۳ مورد مثبت در پایانه مسافربری و ۲۷ مورد ابتلا به کرونا در راه آهن شناسایی شد.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از چهار هزار تست در مراکز نمونه گیری غرب اهواز انجام می شود افزود: تلاش می کنیم با افزایش تعداد نمونه گیری ها، بیماران بیشتری را شناسایی وشیوع  بیماری را مدیریت کنیم.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در خصوص رعایت مصوبه ستاد استانی کرونا مبنی بر استفاده ادارات از ۱۰ درصد کارکنان گفت: حدود ۵۰ درصد ادارات تعیین شده این مصوبه را اجرایی کردند اما مابقی با ظرفیت بیش از ۱۰ درصد مشغول فعالیت هستند.

وی هدف از اجرای این طرح را رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش ازدحام جمعیت در ادارات دانست و افزود: تمام تلاش خود را برای مهار این بیماری انجام می دهیم و در این مسیر از مردم انتظار داریم که همراه ما باشند.

احمدی بلوطکی گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در غرب اهواز بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است در حالی که حد مطلوب از نظر ما ۹۵ درصد است. بی شک اگر مردم از ترددهای درون شهری و تجمعات خانوادگی پرهیز کنند می توانیم قبل از عید پیک بیماری را کنترل کنیم.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد