امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۰۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان تشدید شد.

به گزارش تفکر جوان  سید زین العابدین موسوی  در نشست هماهنگی رزمایش طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: این رزمایش با توجه به وضعیت قرمز بیماری کرونا همزمان در سراسر استان به منظور تشدید رهگیری و پایش افراد بیمار به صورت مراجعه حضوری به منازل، ادارات و اصناف در مناطق شهری همراه با انجام تست های سریع تشخیص بیماری کرونا و توزیع ماسک انجام می شود.

وی افزود:  رزمایش یادشده از روز شنبه هفته آینده با اعلام رمز سراسری آغاز می شود و به مدت ۲ هفته با همکاری ۱۸۰ تیم سه نفره از بسیجیان و کارکنان بهداشت ادامه خواهد داشت.

فرماندار ویژه آبادان با ابراز نگرانی از روند افزایشی ابتلا به کرونا در این شهرستان گفت: ابتلای جوانان به کرونا در آبادان رو به افزایش است و همه باید خطر این بیماری برای کودکان را  نیز جدی بگیرند .

وی ساده انگاری ویروس کووید ۱۹ از سوی مردم را یکی از علل افزایش تعداد مبتلایان به بیماری دانست و  افزود: برخی از مردم شهرستان آبادان از ماسک استفاده نمی‌کنند که ابن مورد باعث افزایش شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان شد.

فرماندار آبادان بر لزوم تشدید بازرسی از بازار روز، پاساژها، ادارات و بانک‌ها را از سوی شبکه بهداشت و درمان ، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت، اماکن نیروی انتظامی و تعزیرات برای کنتزل شیوع بیماری کرونا تاکید کرد.

 

شناسایی ۲۰۰ مورد ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از تعداد ۵۰۶ نمونه گرفته شده در جنوب غرب خوزستان ۲۰۰ مورد جدید مثبت اعلام شد که ۸۰ نفر مربوط به آبادان، ۶۵ نفر از خرمشهر و از شادگان هم ۵۵ نفر گزارش شده اند.

شکرالله سلمان زاده افزود: از این ۲۰۰ مورد مثبت جدید ۱۸۰ نفر به صورت سرپایی (آبادان ۶۶ نفر، خرمشهر ۶۴ نفر و شادگان ۵۰ نفر) بودند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ نفر بستری و ۴۲ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی تعداد بستری شدگان در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان را ۲۵۷ نفر عنوان کرد و گفت: از روز گذشته تاکنون ۲ نفر شادگان و یک نفر در خرمشهر جان خود را براثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

۱۱ شهر در استان خوزستان از جمله آبادان ، خرمشهر و شادگان همچنان در وضعیت قرمز کرونا و هفت شهر دروضعبت نارنجی قرار دارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد