امروز

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۱۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: مجرمان اینترنتی با سوء استفاده از نیاز و اقبال مردم برای دریافت واکسن کرونا، در حال راه اندازی کمپین‌های فیشینگ « جعل یک وب‌سایت » برای کلاهبرداری با قصد کسب سود مادی هستند.

سرهنگ شاهین حسنوند  در گفت‌وگو با خبرنگار تفکر جوان  اظهار داشت:  مجرمان سایبری با آگاهی از نگرانی مردم و با سوء استفاده از ترکیب ترس وغوغای ایجاد شده  افراد ناآگاه را هدف شکار خود قرار می دهند، که متاسفانه شگرد آنها بسیار هم خوب کار می کند ، تحلیل ها هم نشان می‌دهند که این کلاهبرداری‌ها ساده‌ نیستند و در مقیاس عظیم و بی نظیر انجام می‌شوند.

وی ادامه داد : URL های فیشینگ « جعل یک وب‌سایت » شامل عباراتی مانند «COVID-۱۹‏» ، «Corona» ، «واکسن» ، «Cure COVID» و موارد دیگراست.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطرنشان کرد : عاملان ایجاد صفحات فیشینگ در تلاش هستند مردم را فریب دهند تا مردم فکر کنند که آن‌ها در حال بازدید از یک وب‌سایت رسمی‌اند در حالیکه اینطور نیست.

سرهنگ حسنوند افزود : برای حفاظت خود در برابر این نوع حملات باید  انواع ایمیل های دریافتی خود را با هشیاری و آگاهی کنترل کنیم و نیز  توسط فناوری امنیت سایبری مانند فیلتر کردن ایمیل ، محافظت با استفاده از آنتی ویروس و استفاده از رمز عبور قوی در برابر این حملات مقابله کنیم .

فروش واکسن کرونا با برندهای مختلف داخلی و خارجی

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به اینکه تنها مرجع قانونی واگذاری  در خصوص داروی کرونا وزارت بهداشت و درمان  و آموزش پزشکی است ، به شهروندان هشدار داد : فریب شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی با عنوان « فروش واکسن کرونا با برندهای  مختلف داخلی و خارجی» به مبالغ بسیار بالا را نخورید.

وی ادامه داد : شهروندان فریب تبلغات پر زرق و برق فضای مجازی  با عنوان  « ثبت نام و خرید واکسن کرونا » را نخورند و به هیچ وجه به صفحه های تقلبی  ایجاد شده با عناوین مختلف  در این خصوص  اعتماد نکنند و از قرار دادن اطلاعات بانکی خود در اختیار گردانندگان این صفحات پرهیز کنند.

سرهنگ حسنوند با تاکید بر اینکه شهروندان می توانند با هوشیاری خود و دریافت اطلاعات در خصوص واکسن کرونا از منابع معتبر و رسمی کشور دست افراد سودجو را در رسیدن به اهدافشان کوتاه کنند و قربانی تبلیغات فریبنده در این خصوص نشوند ، گفت : پلیس فتا در رصدهای روزانه در صورت مواجهه با این گونه آگهی‌ها با مجرمان برخورد قانونی خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان اظهار داشت: مردم گزارشها در زمینه واکسن یا داروی کرونا را از طریق رسانه‌های جمعی معتبر و داخلی دنبال کنند، همچنین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  مراجعه کرده و موضوع را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد