امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۶:۴۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

استاندار خوزستان با بیان اینکه اغلب پروژه‌های این استان با کمبود اعتبار مواجه هستند گفت: تخصیص نیافتن اعتبار نفت بیشترین مشکل پروژه‌های خوزستان است.

به گزارش تفکر جوان   قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست بررسی مشکلات شهرستان باغملک و ایذه افزود: یک سوم بودجه استان خوزستان از نفت است و متاسفانه برای اغب پروژه‌ها تنها پنج درصد از اعتبار نفت تخصیص یافته است این در حالی است که باید تا ۱۱ درصد اعتبار از این بخش اختصاص یابد.

استاندار خوزستان ادامه داد: مقرر شده است از این پس نشست های بررسی مشکلات شهرستان های خوزستان برگزار شود تا مشکلات در شهرستان های مختلف استان ارزیابی شود و راهکارهای لازم برای حل آن ها اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی خود نباید مانع اجرای طرحی باشند و یا باعث ایجاد مشکل در مسیر انجام پروژه ها شوند گفت: دستگاه های ناظر باید برای نظارت بر انجام پروژه ها و عملکر مدیران ورود کنند.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: کم کاری هیچ مدیری در استان قابل قبول نیست و با مدیری که به وظیفه خود به درستی عمل نکند برخورد جدی می شود.

استاندار خوزستان گفت: در نشست های بررسی مشکلات شهرستان های خوزستان پروژه های مهمی که در دست اقدام هستند و مشکل کسری بودجه دارند و یا گرفتار بروکراسی اداری هستند بررسی می شوند و برای انجام پروژه ها جدول زمان بندی تعیین می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این نشست گفت: ۳۰۰ پروژه راهسازی در استان در دست اجرا است که اغلب این پروژه ها فاقد اعتبار هستند و باید تا خرداد ماه به پایان برسند.

رضا رضایی ادامه داد: از سال ۹۸ تاکنون به پروژه های راهسازی خوزستان هیچ اعتباری تخصیص نیافته است و همین امر باعث کندی روند اجرای این طرح ها شده است.

وی افزود: مشکلی که در پروژه های راهسازی با آن مواجه هستیم مشکل تامین قیر است، کارخانه های تامین کننده قیر خرید این کالا را با اوراق قبول نمی کنند این در حالی است که اغلب پروژه های دولت در سال های اخیر توسط اوراق پرداخت و اجرا می شوند.

رضایی با اشاره به یکی از پروژه های مهم راهسازی در استان افزود:جاده باغملک به ایذه یکی از بزرگترین پروژه های راهسازی در خوزستان است که طول این جاده ۱۱۱ کیلومتر است و اعتباری بالغ بر یک‌هزار و صد میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافته است و تا کنون ۹۰ درصد اعتبار این طرح پرداخت شده است.

وی گفت: روند اجرای این پروژه بسیار خوب است و تا پایان خرداد ماه این پروژه به اتمام خواهد رسید.

در این نشست چندین مشکل راه و تامین آب شرب شهرستان های باغمک و ایذه مورد بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد