امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۲:۱۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفتگو با هورنیوز درخصوص معضل بیکاری جوانان استان در کنار صنایع بزرگ و کوچک استان، اظهار کرد: صنایع بزرگ به نسبت سرمایه ای که برای راه اندازی آنان احتیاج است اشتغال مناسبی ایجاد نمی کنند بلکه صنایع پایین دست زمینه ساز اشتغال هستند.

وی با بیان اینکه در صنایع پتروشیمی به ازای هر ۱٫۵ میلیارد تومان، یک شغل ایجاد می شود، افزود: در صنایع پایین دستی حوزه هایی مانند پتروشیمی و آلومینیوم سازی، زمینه های فراوانی برای اشتغال وجود دارد از همین رو باید به دنبال گسترش همین حوزه ها بود.

شریعتی با اشاره به اینکه در استان خوزستان توجه بر صنایع بزرگ و مادر معطوف شده، تصریح کرد: کشاورزی در استان رشد داشته اما صنایع تبدیلی پیشرفت نکرده است.

وی با بیان اینکه وظیفه استانداری فراهم کردن شرایط مناسب برای دستگاه های اجرایی است، خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات انجام شده برای مبارزه با بیکاری در مناطق روستایی و کم برخوردار، دعوت از معاونت توسعه روستائی و مناطق محروم بود که متأسفانه در استان ما مغفول مانده بود.

استاندار خوزستان ادامه داد: توافقی با ستاد اجرائی فرمان امام برای انعقاد تفاهم نامه و پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان شده است که بر این مبنا هرکس به میزان آورده خود برای احداث کارگاه و واحد تولیدی تسهیلات دریافت و پس از درآمد زایی واحد تولیدی اقساط خود را پرداخت خواهد کرد.

وی  با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ میلیارد تومان از صندوق کارآفرینی برای ایجاد اشتغال گرفته شده و تا شش ماه آینده ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز تزریق می شود، یادآور شد: حدودا ۸۰۰ میلیارد تومان در چند ماه گذشته در قالب تسهیلات با بهره اندک وارد استان شده و دستگاه های اجرایی موظف هستند تا با ایجاد زمینه سازی و آگاهی بخشی آن را به بهترین شکل هزینه کنند.

شریعتی در بخشی دیگراز سخنان خود درخصوص کمیته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توضیح داد: جلسات هفتگی برای حمایت از تولیدگران استان تشکیل و تاکنون  ۴۴۰ میلیارد تومان به این منظور اختصاص داده شده و با تعدادی از بانک ها نیز برخوردهایی شده تا روند شتاب بیشتری بگیرد.

وی دیگر وظیفه خود را تسهیل امور برای اشتغال جوانان دانست و اظهار کرد: تسهیل ساخت برخی پروژه ها مانند احداث بیمارستان ۲هزار تخت خوابی و فاز دوم کارخانه پلاستیک سازی خوزستان که طی کردن روند اداری آنها زمانبر است به صورت فوق العاده انجام می شود.

استاندار خوزستان در پاسخ به این پرسش که بنظر می رسد به دنبال اجرای طرح های زودبازده است، گفت: استان خوزستان در مسائل اقتصادی به نسبت سایر استان ها عقب افتاده و باید جبران شود تا حقی از مردم ضایع نشود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد