امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۲۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

کنگره ملی ۱۷ هزار بانوی شهید،جانباز و آزاده ، لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز، به صورت همزمان و ویدئو کنفرانس در سراسر کشور و استان خوزستان با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز به کار کرد و با حضور استاندار از جمعی از خانواده شهدا تجلیل شد.

به گزارش تفکر جوان ، کنگره ۱۷ هزار بانوی شهید، جانباز و آزاده لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز سه شنبه به صورت ویدئو کنفرانس در سرسرای خلیج فارس، موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد که به صورت همزمان نیز این آیین در سرسرای استانداری خوزستان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان و خانواده شهدا برگزار شد.

این کنگره ملی با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب توسط نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در زمینه نقش و جایگاه زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس آغاز شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت:خوزستان با داشتن سه هزار و ۳۷ بانوی شهید، جانباز و آزاده رتبه اول کشور از نظر تعداد شهدای شاخص زن در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدافعین حرم را به خودش اختصاص داده است .

عبدالرضا فرجیان افزود: نقش زنان در کنار مردان در دوران دفاع مقدس و جایگاه زنان در صیانت از انقلاب اسلامی مشهود است و اکنون نیز زنان استان در جبهه سلامت و مقابله به ویروس کرونا نقش آفرینی می کنند.

وی تصریح کرد: زنان ‌در دفاع‌ مقدس، نقشی‌ ریشه‌دار و ارزشمند داشته‌ و با پیروی‌ از مکتب ‌عاشورا حماسه‌های ‌فراموش‌ نشدنی خلق کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: بار دیگر خوزستان ثابت کرد که از هر نظر پایتخت ایثار، مقاومت و شهادت است و این بار حضور برجسته شیرزنان این نظام اسلامی در این کنگره ملی برای نخستین بار در کشور نمایان شد.

در پایان این آیین با حضور قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان و سردار یوسفی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از تعدادی از خانواده شهدا تجلیل شد.

پیش از این نیز امام خمینی(ره) درباره نقش‌ زنان‌ در دفاع ‌مقدس‌ فرمودند: پیروز و سرافراز باد نهضت ‌اسلامی‌ زنان ‌معظم‌ ایران‌، افتخار بر این ‌قشر عظیمی‌که ‌با حضور ارزشمند و شجاعانه ‌خود در صحنه ‌دفاع‌، میهن ‌اسلامی‌ و قرآن‌کریم ‌و انقلاب ‌را به ‌پیروزی‌ رسانده ‌و اکنون‌ در جبهه ‌و پشت‌ جبهه ‌در حال‌ فعالیت ‌و آماده ‌فداکاری‌ هستند و شما خانم ها و شما زن ها توجه‌ به‌ این‌ معنا داشته ‌باشید که ‌همان‌طور که ‌بر مردها در جبهه‌ لازم ‌است‌ که‌ جلو بروند و پیشقدم‌ باشند، شما هم‌ در کار پشت ‌جبهه‌ باید کمک‌ کنید، مهیا شوید که ‌اگر خدای‌ نخواسته ‌یک‌ وقت‌ دفاع ‌عمومی ‌بر همه‌ واجب ‌شد، یعنی‌ همه ‌ما بی‌استثنا هرکس‌ قدرت ‌دارد بی‌استثنا بر او واجب ‌شد، مهیا باشید از برای ‌دفاع‌.

همچنین رهبر معظم انقلاب نیز درباره نقش زنان در دفاع مقدس می­ فرمایند: اگر زنان حماسه جنگ را نمی سرودند و در خانه­ ها جنگ را به عنوان یک ارزش تلقی نمی­ کردند ، مردان اراده و انگیزه رفتن به جنگ را پیدا نمی­ کردند و خیل عظیم بسیجی­ ها به سمت جبهه روانه نمی شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد