امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۱۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

رییس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه بررسی‌ها در واردات کالاهای اساسی با دقت انجام می‌شود گفت: حفظ ایمنی و سلامت جامعه معامله‌پذیر نیست.

به گزارش تفکر جوان ،غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از روند واردات کالاهای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) بیان کرد: بخشی از انباشت کالاهای موجود در بندر امام خمینی(ره) که از حجم زیادی برخوردار بود در حیطه مسوولیت‌های سازمان ملی استاندارد بود که می‌بایست در این رابطه تصمیم‌گیری می‌شد.

وی با بیان اینکه برای تعیین تکلیف کالاهای انباشته شده با همکاری معاونت اقتصادی استانداری، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و برخی از واردکنندگان تصمیم‌ لازم گرفته شد افزود: تسهیل فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در حوزه واردات کالاهای اساسی ضرورت انکار ناپذیر است اما حفظ ایمنی و سلامت جامعه معامله‌پذیر نیست و سازمان ملی استاندارد در این زمینه به هیچ‌وجه کوتاهی نخواهد کرد.

شریعتی ادامه داد: در این رابطه بررسی علمی با دقت صورت می‌گیرد و همزمان پاسخگویی‌های سازمان ملی استاندارد برای رفع مشکلات سرعت خواهد یافت.

وی یکی از مهمترین مولفه های مربوط به حوزه کاری این سازمان برای تایید واردات کالاها را “ارزیابی ریسک” کالاها بیان ‌کرد و افزود: این بررسی‌ها بر پایه ضوابط و مقررات با جدیت انجام می‌شوند تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی در بخش مصرف کنندگان جلوگیری شود.

رییس سازمان ملی استاندارد کشور به ارزیابی ریسک محموله‌های اخیر ذرت توسط پژوهشکده ملی استاندارد اشاره کرد و گفت: نتایج در این رابطه به زودی اعلام می‌شود تا سپس با حمایت پشتیبانی امور دام، ذرت وارداتی به مرغداری‌ها و دامداری‌ها اختصاص یافته و فعالیت‌های مربوط به تولید فرآورده‌های گوشتی در کشور با شرایط بهتری ادامه یابد.

شریعتی همچنین در خصوص ذرت‌های آلوده که از سال های گذشته در انبارهای بندر امام خمینی (ره) انباشه شده بیان کرد: در خصوص این محموله در ادوار گذشته تصمیم‌گیری شد تا با صادرات آنها این بخش از محصولات انباشه شده در انبارها، از کشور خارج شوند.

به گفته وی تاکنون ۷۰ هزار تن از این ذرت‌ها صادر شده و در خصوص بقیه این محموله بر اساس تصمیم از پیش گرفته شده عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه باید برای ۲۶۵ هزار تن ذرت وارداتی اخیر که سالم هستند نیز تصمیم‌گیری شود گفت: این محموله وارداتی بعد از اقدامات علمی استانداردسازی شده و قرار است از طریق پشتیبانی امور دام برای مصرف خوراک طیور و دام مورد استفاده قرار گیرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران روز شنبه در سفر یک روزه خود به خوزستان از اداره استاندارد ماهشهر و چند آزمایشگاه و انبارهای بندر امام (ره) در جنوب خوزستان دیدن، و روند ترخیص و نگهداری و آزمایش کالاها را در این بندر بررسی کرد.

بندر امام خمینی (ره) بزرگترین بندر کشور از نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است که با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول هفت کیلومتر، نقش مهمی در تامین کالاهای اساسی کشور دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد