امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۱۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: اجرای آثار راه یافته به بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از روز شنبه آغاز شد.

رضا مردانی  در گفت‌وگو با خبرنگار تفکر جوان بیان کرد: نمایشنامه‌های “ساعت چهاربعدازظهر یک روز گرم تابستان” در بخش نمایش صحنه‌ای در خرمشهر به نویسندگی و کارگردانی حسین ذوالفقاری، ساعت ۱۸ امروز و نمایش ” آموزش نظامی” به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا سواعدی ساعت ۲۰ امروز در آبادان، و نمایش “طبیعت” به نویسندگی احمد مسافری و کارگردانی سمیه سلوکی ساعت ۲۰ امروز در آبادان و نمایش “آرش” به نویسندگی مهدی صالحی‌یار به کارگردانی رضا گله‌داری ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امروز در خرمشهر در بخش خیابانی اجرا می‌شوند.

وی گفت: با توجه به انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از تجمع افراد ، کسانی که تمایل به دیدن این آثار دارند می‌توانند از طریق پیج اینستاگرام جشنواره

https://instagram.com/۲۳ndfathnationaltheater?igshid=۱a۸h۱svm۶۵۵۰j ، و نیز سایت آپارات نمایش‌های مورد نظر خود را در فضای مجازی در کنار خانواده مشاهده کنند.

به گزارشتفکر جوان ۹۴ اثر به دبیرخانه بیست‌وسومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر ارسال شد که از این تعداد ۶۱ اثر در بخش نمایشنامه نویسی، ۱۴ اثر در بخش صحنه و ۱۹ اثر در بخش خیابانی بود.

آثار بخش نمایشنامه نویسی به صورت ملی از ۲۰ استان مختلف کشور و بخش صحنه‌ای و خیابانی از آبادان و خرمشهر هستند.

آثار رسیده توسط  مرتضی شاه‌کرم، افشین خورشید باختری و پیام لاریان ‌داوری شدند که در بخش صحنه هفت اثر و بخش خیابانی ۹ اثر به جشنواره راه یافتند.

برگزیدگان بخش نمایشنامه نویسی در روز پایانی جشنواره ( ۲۰ اسفند) معرفی می‌شوند با توجه به وضعیت قرمز کرونا در آبادان و خرمشهر در آیین پایانی جشنواره فقط کارگردانان ۱۶ اثر در سالن نمایشی سازمان منطقه آزاد اروند حضور یافته و معرفی خواهند شد.

آثار به صورت پخش فیلم در فضای مجازی از طریق سایت جشنواره، و اینستاگرام این جشنواره از روز شنبه ۱۶ اسفند تا چهارشنبه ۲۰ اسفند اکران خواهند شد.

نمایشنامه‌های ” ساعت چهاربعدازظهر یک روز گرم تابستان” به نویسندگی و کارگردانی حسین ذوالفقاری، ” آموزش نظامی” به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا سواعدی،” آقا لیلا ” به نویسندگی مهرداد کوروش‌نیا و کارگردانی حدیث سعدی، “صدسال قرنطینگی” به نویسندگی وحید فقهی و کارگردانی احمد مسافری ، “پوتین‌های عموبابا” به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی عبدالحسین جلیل نسب، “همه زندگی من” از پژمان مهراب‌پور” و نمایش “یوسف، یوزف، جوزپه” به نویسندگی علی مرتضوی و کارگردانی سعیدمراد کمرگیر در بخش صحنه اجرا خواهند شد.

در بخش خیابانی نیز “طبیعت” به نویسندگی احمد مسافری و کارگردانی سمیه سلوکی ، “آرش” به نویسندگی مهدی صالحی‌یار به کارگردانی رضا گله‌داری، نمایش “نشان عقیق” به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی مسلم باوی، نمایش ” درگوشی” به نویسندگی جاوید یزدان‌دوست و کارگردانی مهدی خضیرچی” نمایش “مسیرنهایی” به نویسندگی ندا اعتمادی‌کیا و کارگردانی لیلا یداله‌زاده، “به وقت عشق” به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی مشترک رضامحمدی طلب و دانیال ذوالفقاری، “هیس فریاد نزن” از حسن غابشی، “سرباز وطن” از بهنام کاوه و “بوی بهشت” به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی سید محمد اشرفی به نمایش در خواهند آمد.

فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به دلیل شرایط متاثر از بیماری کووید ۱۹ در۲ بخش و شیوه متفاوت، با مشارکت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از ۱۶ تا ۲۰ اسفند در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد