امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۳۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که روز گذشته دوم، شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سختگیری‌ها و سنگ‌اندازی‌های بانک‌ها در استان زیاد است و انتظار داریم بانک‌ها با اصلاح این روند به حل مشکلات خوزستان کمک کنند.

وی افزود: تقاضای استان برای دریافت تسهیلات جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی باید افزایش پیدا کند زیرا کل اعتباراتی که از این طریق به استان داده شده، ۴۴۰ میلیارد تومان است و خوزستان در این زمینه جزو استان‌های متوسط و درجه سه بوده است و مسئولان نباید دلشان را به این منابع ناچیز خوش بکنند.

شریعتی تصریح کرد: بحث تامین منابع مالی به تنهایی در استان ملاک نیست بلکه تعداد طرح‌ها و میزان اشتغال‌زایی آن‌ها نیز باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد زیرا حتی اگر تمام منابع  مشخص‌شده برای طرح‌ها پرداخت شود، همچنان استان شرایط خوبی را نخواهد داشت و باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام گیرد.

وی گفت: انتظار داریم بانک‌ها، منافع استان و میزان اشتغالزایی طرح‌ها را مدنظر قرار دهند زیرا منابعی که از استان در قالب این تسهیلات به بانک‌ها می‌رود، موجب می‌شود تا بانک‌ها نیز از این منابع استفاده کنند.

شریعتی تصریح کرد: عملکرد بانک کشاورزی در زمینه طرح‌های تایید شده در استان مطلوب بوده و این بانک نسبت به بانک‌های دیگر استان طرح‌های تایید شده بیشتری دارد که در این خصوص از سایر بانک‌های استان می‌خواهیم عملکردی مانند این بانک داشته باشند و فقط به دنبال این نباشند که منابع استان در اختیار آن‌ها باشد.

وی با اشاره به این نکته که بانک ملی و تجارت در پرداخت تسهیلات در استان عملکرد مناسبی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: هدف ما برای دریافت وام این است که وارد چرخه تولید شویم و وام‌ها اثربخشی مثبتی در این زمینه داشته باشد و آنچه در این خصوص اهمیت دارد، نتیجه و خروجی کار بانک‌ها است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد