امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۰۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

سه طرح عمران شهری با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال روز پنجشنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استاندار خوزستان افتتاح شدند.

شهردار آبادان در حاشیه افتتاح این طرح‌ها به خبرنگار تفکر جوان گفت:با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص شهر آبادان و قرار گرفتن محل دفن زباله‌های شهری در منتهی الیه تالاب بین المللی شادگان سایت چهار هکتاری پردازش پسماند شهرداری آبادان با ظرفیت ۱۵۰ تن زباله احداث شد.
محمودرضا شیرازی اظهار داشت:این سایت در سه نوبت کاری ۳۰درصد حجم زباله‌های شهری را کاهش داده و ۳۰درصد از زباله های تر را از خشک جداسازی می‌کند.
وی اعتبار هزینه شده برای احداث سایت پسماند شهرداری آبادان را ۱۲۰ میلیارد ریال از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی و شهرداری آبادان عنوان کرد و افزود:با راه اندازی این سایت برای ۳۰ نفر  به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.
شیرازی گفت:این پروژه یک طرح زیست محیطی است و از این پس زباله های شهری آبادان به صورت اصولی دفن می شوند ضمن اینکه در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی طرح تجزیه و بازیافت نخاله های شهری در آبادان اجرا شود.
وی اجرای روکش آسفالت کوی بهمن ۳۵ به طول یک هزارو ۲۰۰ متر به منظور تکمیل بلوار ساحلی بهمنشیر و روان سازی ترافیک شهری و روکش آسفالت لین چهار احمدآباد با ۲۰ میلیاردریال اعتبار را یکی دیگر از طرح های افتتاح شده شهردای آبادان عنوان کرد.
شهردار آبادان گفت: هشت سبتیک دفع آبهای سطحی در مناطق سه گانه شهرداری آبادان نیز با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی افزود:طول کانال‌های دفع آبهای سطحی آبادان در طرح جامع ۶۰۰ کیلومتر پیش بینی شده است که ۳۰۰ کیلومتر آن اجرا شده است ضمن اینکه ۵۰درصد شهر آبادان همچنان فاقد شبکه دفع آبهای سطحی است که در مواقع بارندگی دچار آبگرفتگی می شوند.
شیرازی گفت: ابتدای سالجاری تنها ۱۹ دستگاه موتورپمپ و۱۲ ایستگاه دفع آبهای سطحی در آبادان فعال بود که با تلاش انجام شده تاکنون ۵۰ دستگاه موتور پمپ و ۲۰ ایستگاه دفع آبهای سطحی در شهر آبادان فعال است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد