امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۰۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

محمد تقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن پیش بینی ارزیابی حدود ۸۵ هزار نوآموز تا پایان شهریورماه جاری اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح سنجش سلامت تا دوم شهریورماه جاری تعداد ۷۶ هزار و ۹۴۰ نفر نوآموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد ۶۷ هزار و ۳۶۷ نفر در پایگاه های اولیه سنجش شده و برای ثبت نام به مدارس عادی معرفی شدند.

وی با اشاره به دو مرحله مهم طرح سنجش که شامل مرحله مقدماتی و تخصصی است، افزود: همچنین تعداد ۹ هزار و ۵۷۳ نفر برای ارزیابی دقیق تر به مرحله تخصصی معرفی شدند که از این تعداد، حدود سه هزار و ۲۰۵ نفر مشکوک به داشتن مشکل بینایی، تعداد  یک هزار و ۴۹۷ نفر مشکوک به مشکل شنوایی و تعداد ۷۲ نفر  از لحاظ جسمی حرکتی باید مورد ارزیابی تخصصی قرار بگیرند.

مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان گفت: تعداد سه هزار و ۶۱۳ نوآموز  برای بررسی از لحاظ آمادگی تحصیلی و تعداد ۱۲ نفر برای ارزیابی اختلالات رفتاری به مرحله تخصصی ارجاع شدند.همچنین، حدود یک هزار و ۱۸۲ نوآموز مشکوک به داشتن بیش از یک مشکل بوده و ارزیابی دقیق تر به مرحله تخصصی ارجاع شدند.

رئیس اجرایی طرح سنجش سلامت نوآموزان در خوزستان در پایان، از اولیای نوآموزانی که تاکنون برای ارزیابی فرزند خود به پایگاه های سنجش مراجعه نکرده اند، درخواست کرد: خانواده ها برای تسریع در انجام امور سنجش و ثبت نام فرزندان خود برای نوبت گیری و دریافت معرفی نامه سنجش به مدارس محل سکونت خود مراجعه کنند.

به گزارش مهر، طرح سنجش سلامت با فعالیت ۴۶ پایگاه در سراسر استان خوزستان از شانزدهم خرداماه ۹۵ آغاز شده و تا نیمه شهریورماه ادامه خواهد داشت. همچنین، پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰ هزار نوآموز در سال تحصیلی جدید وارد پایه اول ابتدایی می شوند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد