امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۰۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

در اجرای قرارداد میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی (OEID) عملیات حفاری نخستین حلقه چاه با کاربست دستگاه حفاری ۳۸ فتح در پروژه طرح توسعه میدان نفتی اهواز یک و ۴ در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن در مناطق نفتخیز جنوب کلید خورد.

به گزارش  تفکر جوان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در جلسه آغاز عملیات حفاری چاه شماره – ۱۷۲ اهواز، مدیر پروژه میدان نفتی اهواز  یک و ۴ در شرکت (OEID) و مدیر پروژه های حفاری ملی حفاری و جمعی از مدیران و متخصصان صنعت نفت و حفاری حضور داشتند.

در حاشیه این نشست جهانگیر شجاعی مدیر پروژه های حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: در اجرای این پروژه ملی حفاری با توافق با شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی چهار دستگاه حفاری اختصاص خواهد یافت و تلاش براین است تا در هم افزایی با شرکت طرف قرارداد به نحو مطلوب این پروژه که مشتمل بر ۱۲ حلقه چاه توسعه ای و تعمیری است محقق گردد.

مسعود محتشمی فر مدیر پروژه میدان نفتی اهواز  یک و ۴ در شرکت (OEID) نیز گفت: در این پروژه ۲۲ حلقه چاه شامل ۶ حلقه توسعه ای، ۶ حلقه تعمیری و ۱۰ حلقه نصب پمپ های درون چاهی تعریف شده است که امروز شاهد آغاز عملیات اولین حلقه چاه تعمیری تکمیلی هستیم.

وی افزود: در اجرای این پروژه که نخستین همکاری مشترک با شرکت ملی حفاری ایران محسوب می شود قرار است دو دستگاه حفاری سنگین (توان دو هزار اسب بخار ) و دو دستگاه سبک (یک هزار و ۵۰۰ اسب بخار) اختصاص و پروژه در مدت ۲۴ ماه به اتمام برسد.

همچنین الیاس قربانی رئیس دستگاه حفاری ۳۸ فتح توضیح داد: این دستگاه از دکل های سنگین روز آمد ملی حفاری است که از سال ۱۳۹۱ به ناوگان شرکت پیوسته و این چهاردهمین چاه است که بوسیله آن در گستره مناطق نفتخیز جنوب حفر و تکمیل  می شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد