امروز

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۴۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

سرپرست آموزش برق و مکانیک اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران گفت: تنوع تجهیزات و دستگاه ‌های موجود در شرکت، وظیفه مضاعفی را در زمینه تامین آموزش های مورد نیاز بخش های مختلف بر عهده این واحد قرار داده است.

به گزارش تفکر جوان به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مجید مظلومی روز شنبه (نهم اسفندماه ۹۹) در توضیح بیشتر در این باره افزود: واحد آموزش مکانیک و برق بخشی از آموزشگاه تکنولوژی حفاری در اداره آموزش شرکت است که مسئولیت برگزاری دوره های آموزشی در بخش های عملیات و نگهداری و تعمیرات مکانیک و برق را بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: آموزش نگهداری و تعمیرات انواع موتورهای احتراق داخلی،  پمپ، کمپرسور و تجهیزات هوای فشرده ، دستگاه ها و مدارهای هیدرولیکی و پنوماتیکی، الکترونیک، وسایط نقلیه سنگین و ویژه، سامانه های های تولید و کنترل و مدیریت توزیع توان الکتریکی ابزار دقیق ، میکسرها و تجهیزات اختلاط و غیره به واحد آموزش برق و مکانیک مربوط می شود.

مظلومی گفت: در این راستا سعی بر این بوده که نیازهای آموزشی بخش های صنعت پوشش داده شود و لذا این واحد با ادارات عملیات و تعمیرات ارتباط مستمر دارد و با دعوت از متخصصان در سطح شرکت و خارج از شرکت تلاش گردیده که در قبال حفظ و توسعه تخصص ‌های مورد نیاز، به نحو احسن، انجام وظیفه گردد.

 سرپرست آموزش برق و مکانیک اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران افزود: در این بخش برگزاری بیش از ۴۰ عنوان دوره مختلف تعریف گردیده که دوره های عمومی مکانیک شامل: اصول دیزل، شناخت روانکاری، کوپلینگ، تعادل بخشی، پمپ ها، هیدرولیک و پنوماتیک، اجزا ماشین، یاتاقان ها،  مهندسی تعمیرات، موتورهای بنزینی، زبان فنی، نرم افزارهای SolidWorks و ANSYS ،کلید فولاد و شناخت آلیاژها  می باشد.

وی اظهار کرد: همچنین دوره های تخصصی مکانیک مشتمل بر موتورهای کاترپیلار، سیستم های سوخت پاش الکترونیکی، حفاظت موتور، موتور های دو زمانه، پمپ های گریز از مرکز حفاری و رفت و برگشتی، پمپ های فشار قوی سیمانزنی، گیربکس های اتوماتیک، شناخت دستگاه های پمپاژ سیمان و اسید، کمپرسور، سامانه کنترل فورانگیرها، ابزار دقیق حفاری، تاپ درایو، دراورکس و ترمزها، ترمزهای دیسکی هیدرولیکی، تجهیزات کمکی حفاری، میز دوار، برق و تعلیق و چرخ خودروهای سنگین می گردد.

مظلومی گفت: در بخش برق نیز حدود ۴۰ عنوان دوره از جمله در بخش عمومی برق شامل ماشین های الکتریکی، وسایل اندازه گیری الکتریکی، کنترل و ابزار دقیق الکتریکی، مدارهای فرمان، دیجیتال، ترانسفورماتور، تهویه مطبوع، رله و حفاظت، کالیبراسیون، عایق ها و عایق بندی  برگزار می شود.

سرپرست آموزش برق و مکانیک اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران  افزود: سامانه برق دستگاه حفاری و نقشه خوانی آن، ماشین های جریان مستقیم، ژنراتورهای جریان متناوب، الکترونیک صنعتی SCR، ترمزهای الکتریکی دستگاه حفاری، PLC، مانیتورینگ (WinCC)، شبکه های صنعتی  (ProfiBus) و درایوهای الکتریکی از دوره های آموزشی تخصصی برق به شمار می آیند.

وی با بیان اینکه تهیه محتوای تدریس و جزوه های مورد نیاز برای آموزش توسط کارشناسان واحد یا دیگر همکاران متخصص در صنعت صورت می گیرد، توضیح داد: تدوین و انتشار چند کتاب و جزوه  کاربردی در صنعت حفاری کشور از جمله کارهای ارزشمند  این واحد است.

مظلومی اظهار کرد: واحد آموزش برق و مکانیک همواره تلاش کرده همگام با پیشرفت فناوری های روز، آموزش‌ها را توسعه دهد و در این راه در سال ‌های گذشته با خرید مجموعه ‌ای آموزشی PLC و تابلوهای آموزشی هیدرولیک و پنوماتیک سعی در ارتقای دانش همکاران داشته است.

سرپرست آموزش برق و مکانیک اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ، برگزاری دوره های آموزش حضوری تعطیل و واحد برنامه ریزی اداره آموزش، برگزاری دوره های مجازی را در دستور کار قرار دادند که نظر به ماهیت عملی و کاربردی آموزش های برق و مکانیک، نسبت به تهیه مطالب و سرفصل های مناسب که می توان از طریق آموزش مجازی به مخاطب آموزش داده شود، اقدام گردید. وی افزود: در همین ارتباط  هم اکنون دوره های آموزشی مانند هیدرولیک و پنوماتیک مقدماتی ، شناخت روغن ها و اصول روانکاری، کلید فولاد و دستگاه های اندازه گیری الکتریکی به صورت غیر حضوری برگزار  و بتدریج به تعداد عناوین دوره های آموزشی برخط  اضافه می شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد