امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۰۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی زاده شامگاه دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات استاندار برگزار شد اظهار کرد: فرهنگ عمومی هر جامعه ای جزو اولین شاخص های مورد نظر برای ارزیابی است و اصل اول زندگی مردم در جامعه نیز باید توجه ویژه داشتن به فرهنگ عمومی باشد.

وی اضافه کرد: هر سازمان و اداره کلی در خوزستان باید به فراخور وظایفی که دارند یک یا دو مورد از شاخص های مورد بحث این شورا را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و تأکید و تقویت بر هویت ملی و دینی دانش آموزان دو شاخص فرهنگ عمومی است که می توان آن را در حوزه تعلیم و تربیت دنبال کرد.

تقی زاده افزود: متأسفانه امسال در شاخص ملی فرهنگ کتابخوانی ۱۲ و نیم درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی در پایان بیان کرد: اولین شاخص توسعه، کتاب و کتابخوانی است. در حقیقت میزان چاپ کتاب هم به فرهنگ عمومی هر کشور بستگی دارد.

استعمال سیگار و قلیان در جامعه دیگر قبحی ندارد

رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان در ادامه این جلسه عنوان کرد: جلسات این شورا نباید به صورت مقطعی برگزار شود. برگزاری جلسات مستمر شورا یکی از اصولی است که برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده در حوزه فرهنگ به آن نیاز داریم.

قدرت الله شاکری نژاد اضافه کرد: یکی از مسائلی که خیلی نگران آن هستیم و به سلامت مردم برمی گردد ولی رها شده و به طور قاطع با آن برخورد نمی شود، استعمال قلیان در پارک ها و فضاهای عمومی است.

وی در ادامه ابراز تأسف کرد: متأسفانه امروزه استعمال قلیان به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است. در گذشته استعمال نکردن قلیان خیلی مورد توجه قرار می گرفت و مردم رعایت می کردند.

شاکری نژاد گفت: در جلسات گذشته این شورا وظایفی را بر عهده شهرداری، نیروی انتظامی و علوم پزشکی می گذاشت و آنها نیز وظایف کنترلی و برخوردی خود را به خوبی انجام می دادند.

رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان در پایان افزود: سیگار و قلیان هر دو شروع یک انحراف هستند که متأسفانه امروز قبحی در جامعه ندارد و بسیاری از افراد به راحتی استعمال می کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد