امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۳۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه انسولین مورد نیاز بیماران ماهشهری تامین شده است گفت: داروی انسولین در داروخانه‌های این شهرستان در حال توزیع است.

حسین برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار تفکر جوان اظهارداشت: انسولین در هفت داروخانه شهرستان ماهشهر در حال توزیع است و علاوه بر این امکان جایگزینی قلم انسولین لانتوس با ابازاگلار و بازالین که مورد تایید پزشکان متخصص و همچنین تحت پوشش بیمه است، وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قلم انسولین هومولوگ که به مقدار مناسب قابل تامین است نیز بجای نوورپید امکان تجویز دارد.

برزگر تصریح‌کرد: تغییر در استفاده از نوع داروی خارجی و داخلی ویژه بیماران با نظر پزشک معالج امکان پذیر خواهد بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز یادآورشد: در زمینه توزیع قلم‎‌های انسولین در شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر همزمان با تخصیص‌های اورژانسی صورت گرفته از شرکت‌های پخش دارویی، انسولین بازالین (لانتوس تولید ایران) به صورت مازاد به سهمیه این شهرستان نیز اضافه شده است.

برزگر یادآورشد: توزیع قلم‌های انسولین از طریق ثبت اقدامات صورت گرفته در سامانه ttac  با نظارت ویژه و جدی در حال انجام است.

بر اساس این گزارش روز گذشته مدیر شبکه بهداشت و درمان ماهشهر نسبت به کمبود انسولین قلمی در این شهرستان ابراز نگرانی کرده بود.

با وجود کمبود انسولین قلمی در کل کشور، چندی پیش مسئولان شهرستان ماهشهر اعلام کردند تعداد انسولین اختصاصی به این شهرستان متناسب با نیاز بیماران منطقه نیست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد