امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۴۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به ظرفیت‌های خوزستان در حوزه‌های مختلف گفت: این استان، شیشه عمر اقتصاد کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی فرد روز پنجشنبه در آیین معارفه استاندار جدید خوزستان در سالن امام رضا (ع) نفت اهواز اظهار داشت: استان خوزستان با پنج‌ میلیون نفر جمعیت از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است و جوانان مستعد آن بزرگترین ظرفیت آن هستند.
وی افزود: اگر بتوانیم ظرفیتی برای اشتغال جوانان فراهم کنیم‌ خواهید دید که این جوانان اهل کار هستند از این رو باید تلاش کنیم کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی استان که تعطیل شده‌اند را فعال کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان یکی ازگله‌مندی‌های جوانان استان را عدم استفاده از نیروهای بومی در اشتغال برشمرد و توضیح داد: بخشی از این گله‌مندی به حق است با وجود چندین پتروشیمی در ماهشهر، بندر امام(ره) و… سزاوار نیست جوانانی در کنار آن بیکار باشند یا شهرک هایی در جوار آن با فقر دست و پنجه نرم‌کنند.
وی بیان کرد: شرکت‌های پتروشیمی حداقل باید نسبت به پیرامون خود توجه ویژه‌ای داشته باشند، اگر در شرکت‌های پتروشیمی از ۱۰۰ نفر ۸۰ نفر نیروی بومی باشد قانع کننده است در غیر این صورت قابل قبول نیست.
موسوی فرد با اشاره به اینکه ۷۰۰ روستا در خوزستان با تانکر آبرسانی می‌شوند تصریح کرد: مساله بی آبی در غیزانیه به مرحله‌ای رسید که به اولویت کشور تبدیل شد اما همچنان مشکل تامین آب شرب دارد. پیگیری آبرسانی به این روستاها نباید رها شود و باید تلاشی در مرکز کشور نیز اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به مشکلات شبکه فاضلاب استان بیان کرد: برای توسعه و نوسازی شبکه فاضلاب اهواز مبلغ قابل توجهی در نظر گرفته شده است، در برخی نقاط استان فاضلاب و آب شرب دچار اختلاط شده اند از این رو ضرورت دارد که فکری به حال این موضوع شود.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تاکید بر این که تمام جایگاه‌های روسا و نمایندگان عاریه‌ای است خاطرنشان کرد: خداوند هر نعمتی که به انسان داده برای آن پیوستی نیز در نظر گرفته تا در مسیر مشخص بکار رود.
وی گفت: همه ظرفیت‌هایی که در اختیار مسئولان و مدیران قرار دارد باید در مسیر بندگی و خدمت به مردم به کار گرفته شوند.

مراسم معارفه استاندار جدید خوزستان با حضور جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد