امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۴:۱۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از طراحی، ساخت و نصب نخستین جرثقیل دروازه‌ای مونوریل ۱۰ تنی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش تفکر جوان ،به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، عادل دریس چهارشنبه در این خصوص اظهار داشت: طراحی و تولید جرثقیل یاد شده به دست متخصصان داخلی، علاوه بر کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری شناورهای سبک می‌تواند قدمی برای توسعه صنایع داخلی و ارتقا کیفی و ایمنی فرآیندها باشد.

وی افزود: در کنار این جرثقیل حوضچه‌ داک اختصاصی به ابعاد پنج در ۱۲ متر به منظور تعمیرات زیرآبی قایق‌های متعلق به یگان حفاظت و مرکز جستجو و نجات دریایی احداث شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: این پروژه در مدت هشت ماه با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تحت نظارت کارشناسان واحد فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان انجام شد.

وی افزود: افزایش ضریب ایمنی عملیات داک قایق‌های سبک، پیشگیری از آسیب دیدن شناورها به دلیل تنش‌های وارده حین جابه جایی، کاهش مدت زمان تعمیرات و نیز افزایش سرعت عملیات جستجو و نجات در مواقع اضطراری و افزایش عمر مفید شناورها از اهم مزیت‌های این جرثقیل است.

دریس در پایان گفت: به دنبال بهره‌گیری از این ظرفیت جدید در این مجتمع بزرگ بندری، امکان تبدیل آن به کارگاهی برای ارائه خدمات تعمیراتی به دیگر شناورهای زیر ۱۰ تن در منطقه فراهم شده و فرصتی برای اشتغال‌زایی خواهد بود.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.

بندرامام خمینی (ره) اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب‌های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد؛ این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق زمین های مجاور، هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

دیدگاه ها (۱ دیدگاه)

  1. جرثقیل

    شما پیج اینستا هم دارین؟

    جرثقیل

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد