امروز

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۳۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

رییس مرکز بهداشت شادگان وضعیت فراگیری کرونا در این شهرستان را بحرانی توصیف کرد و گفت: طبق بررسی به عمل آمده و در پرسش از مبتلایان به کرونا ، بازار و اصناف عامل اصلی انتشار ویروس کرونا در شادگان است.

به گزارش تفکر جوان افشین دریانبرد چهارشنبه در برنامه بازتاب سیمای مرکز آبادان اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز بیماری کووید ۱۹ در شادگان محدودیت‌های ویژه‌ای برای خلوت شدن بازار و مکان‌های عمومی پرتردد در این شهرستان پیش‌بینی شده است که باید به صورت جدی اجرایی شوند.

وی افزود: متاسفانه اصناف شادگان به هیچ عنوان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در سه هفته گذشته رعایت نکردند که نتیجه آن ورود شهرستان به شرایط فوق بحرانی کرونا است.

رییس مرکز بهداشت شادگان گفت: با شرایط بحرانی که شهرستان شادگان با آن درگیر است بازار و  اصناف باید تعطیل شوند و در کنار تعطیلی بازار نیاز به همکاری و مشارکت مردم است، اگر مردم رعایت کنند شهرستان تا ۲ هفته آینده از شرایط بحرانی خارج خواهد شد.

وی با اشاره به نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر و بازار این شهر اظهار داشت: محل کسب و کار افرادی که دستورالعمل‌های پیشگیری از شیوع کرونا را رعایت نکنند پس از اخطار پلمب می‌شود.

دریانبرد بیان کرد: در شهرستان شادگان تاکنون ۸۰۰ فرد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده ‌است که باید در منازل خود قرنطینه شوند، اما نیازهای روزمره این افراد باید تامین شود.

وی افزود: شهرستان شادگان امروز بیش از روزهای گذشته نیازمند پشتیبانی از سوی گروه‌های جهادی، گروه‌های مردم نهاد، بسیج و ادارات است که امیدواریم بسته‌های حمایتی برای این ۸۰۰ نفر تامین شود تا این شهرستان از رنگ قرمز کرونا خارج شود.

رییس مرکز بهداشت شادگان با بیان اینکه آمار بیماران بستری در شادگان در روزهای اخیر روند افزایشی داشته است، افزود: وضعیت بحرانی این شهرستان از نظر شیوع بیماری کرونا روند رو به رشد داشته و فشار کاری بر مدافعان سلامت بسیار بالا است.

دریانبرد گفت: اگر شهروندان دورهمی خانوادگی و برگزاری مراسم عزاداری و عروسی را تعطیل نکنند روند شیوع کرونا در شادگان غیرقابل کنترل‌تر خواهد شد و امکانات درمانی این شهرستان پاسخگوی بیماران بستری نخواهد بود.

شهرستان شادگان زیر نظر دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار دارد و اهالی آن از خدمات بهداشتی و درمانی این دانشکده بهره‌مند هستند.

شهرستان شادگان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.

۱۰ شهرستان در استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد