امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۳۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

حجت الاسلام والمسلمین سید لطف الله سپهر شامگاه دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات استاندار برگزار شد اظهار کرد: باید مصوبات اجرایی کل استان ابتدا در شورای استانی تأیید و تصویب و بعد در شهرستان های مختلف اجرا شود. به عنوان نمونه تعیین روز چهارم خردادماه برای دزفول ابتدا در شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان پیشنهاد و بعد در کشور مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: این شورا می تواند در بسیاری از بخش ها مانند امنیتی، فرهنگی، طلاق، اعتیاد، فرهنگ عمومی و حاشیه نشینی فعالیت کند. همچنین در بخش های مذکور می توان مطالعات بسیار گسترده ای را انجام داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان ادامه داد: استعدادهای قرآنی موجود در خوزستان بی نظیر است و به اعتقاد من هویزه پایتخت قرآنی کشور است.

حجت الاسلام سپهر عنوان کرد: این شورا می تواند مصوبات پایدار و اثرگذاری داشته باشد که برای اجرا در سطح کل کشور الگو شود.

بومی سازی بخشی از مطالعات شورای عالی فرهنگ عمومی کشور

مدیرکل اطلاعات خوزستان نیز در ادامه این جلسه گفت: بخشی از مطالعات انجام شده در شورای عالی فرهنگ عمومی کشور باید برای استان خوزستان بومی شود. همچنین مشکلات ابتدا باید مشخص و بعد هم میزان اثرگذاری فعالیت های مختلف در رفع آنها را مطالعه و در صورت تأیید در دستور کار برای اجرا قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: وقتی موضوعات مورد بحث در کمیته های ذیربط این شورا تعیین شدند آن وقت نسبت به تصمیم گیری های لازم اقدام کنیم چرا که حوصله شورا از انجام کار کارشناسی خارج است.

مدیرکل اطلاعات خوزستان بیان کرد: باید کمیته های کارشناسی مختلفی برای بررسی مسائل اجتماعی تشکیل و اعضای آن نسبت به استفاده از ظرفیت های موجود اقدام کنند. در حقیقت این کمیته ها باید اطلاعات لازم از مسائل مختلف را برای تصمیم گیری به شورا ارائه دهند.

برگزاری یک هفته فرهنگی در شهرستانهای استان

مدیرکل صدا و سیمای خوزستان نیز افزود: در حال حاضر شهرستان های خوزستان نیازمند این هستند که هر کدام روزهای خود را داشته باشند. همانطور که سوم خردادماه برای خرمشهر و چهارم خردادماه نیز برای دزفول نامگذاری شد، شهرهای دیگر نیز به این نامگذاری ها نیاز دارند.

مسلم رحیمی گفت: پیشنهاد می کنیم که در همین ماه یک جلسه فوق العاده برای نامگذاری روزهای خاص هر کدام از شهرستان ها برگزار کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: بعد از انجام نامگذاری ها هر شهرستان می تواند برای یک روز خود اقدام به برگزاری یک هفته فرهنگی کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد