امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۱:۵۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تایید مشاهده کرونای انگلیسی در شهرستان‌های شادگان ، آبادان و خرمشهر گفت: این ویروس خطرناک با سرعت در منطقه جنوب غرب خوزستان در حال گسترش است.

به گزارش  تفکر جوان از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان شکراله سلمان‌زاده چهارشنبه اظهار داشت: با توجه به سرعت بالای شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهرستان شادگان در۲هفته گذشته و احتمال وجود ویروس کرونای انگلیسی تعدادی از نمونه های بیماران به مرکز انستیتو پاستور ایران ارسال شد و نتایج آزمایش پس از یک هفته نشان داد که این ویروس از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی است که خطری جدی برای استان خوزستان و کشور محسوبمی‌شود.

وی افزود: مواردی از گونه جهش یافته این ویروس در نمونه‌های شهرهای آبادان و خرمشهر نیز مشاهده شده است که اگر شیوع بیشتری پیدا کند، شرایط بسیار پیچیده و دشوارتر از موج های قبلی کرونا خواهد بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از مردم خواست استفاده از ماسک را بیش از پیش جدی بگیرند و از حضور در میهمانی، تجمع و اماکن پرتردد پرهیز نمایند؛ زیرا سرعت انتقال ویروس کرونای انگلیسی به مراتب بیشتر از نمونه قبلی کرونا است.

وی ضمن هشدار این نکته که ویروس جدید علاوه بر سالمندان و میانسالان ، جوانان را نیز درگیر می کند، افزود: مبتلایان به این گونه جدید، علائمی مشابه ویروس قبلی دارند به این معنی که ویروس انگلیسی نیز با تب، سرفه، سردرد، بدن درد و اختلال گوارشی همراه است و تنها تفاوت آن سرعت سرایت و بیماری زایی آن است که بین ۴۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از گونه قبلی است.

سلمان‌زاده همچنین اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۳ مورد جدید مثبت کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان شناسایی شد که شامل ۳۳ نفر در آبادان، ۳۲ نفر خرمشهر و ۹۸ نفر در شادگان می باشند که ابتلای آنها به کرونا قطعی گزارش شده است. از این تعداد ۱۴۵ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
وی آمار کل موارد مثبت بستری در بیمارستان این منطقه را  ۱۶۹ نفر عنوان کرد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین گفت: خوشبختانه از دیروز تا امروز چهارشنبه مورد فوتی ناشی از کرونا در شهرستان های جنوب غرب خوزستان گزارش نشده است.
به گفته فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان خوزستان ،طی ۲ هفته اخیر در فاصله زمانی نسبتا کوتاه، رشد تصاعدی آمار بیماران مبتلا به کرونا موجب خیز تند بیماری در این استان شده است.

فرهاد ابول نژادیان افزود:۱۰ شهر خوزستان وارد وضعیت قرمز کرونا شده اند و بیم آن می رود تعداد این شهرها افزایش یابد.

به گزارش تقکر جوان ۶۰۷ هزار نفر در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد