امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۲:۳۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات استاندار برگزار شد، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهدای فرهنگی کشور (شهیدان رجایی و باهنر) اظهار کرد: برای ما که ادعای فرهنگی بودن می کنیم و انقلابمان هم فرهنگی است اصلا صورت خوشی ندارد که شورای فرهنگ عمومی طی چند سال اخیر تشکیل جلسه نداده باشد.

وی در ادامه با انتقاد از عدم تشکیل جلسات این شورا طرح سوال کرد: همه نگران وضعیت جامعه و مسئله فرهنگ هستیم ولی چرا چنین جلسات لازمی که برای هم اندیشی و چاره جویی در حوزه فرهنگ مفید را مورد توجه قرار نمی دهیم؟

استاندار خوزستان تأکید کرد: باید در حوزه فرهنگ عمومی هم اندیشی انجام و فعالیت های لازم نیز اجرا شود.

شریعتی با تأکید بر کیفی بودن حوزه فرهنگ تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را در راستای گسترش حسنات و ارتقای فرهنگ عمومی به کار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه باید فعالیت های بسیاری را در راستای کاهش مشکلات و گسترش فرهنگ عمومی انجام دهیم، گفت: اهداف مورد نظر در زمینه ارتقای فرهنگ عمومی محقق با به بحث گذاشتن مکرر مسائل در اتاق فکر، تعیین راه های جدید و وقت گذاشتن برای انجام امور کارشناسی محقق می شود.

عدم تشکیل جلسات قابل قبول نیست

استاندار خوزستان ابراز تأسف کرد: متأسفانه یک نوع رخوت در این شورا حاکم شده که باید هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی و برگزاری جلسات مستمر آن اقدام کرد. تشکیل جلسه ندادن این شورا طی سال های اخیر اصلا قابل قبول نیست.

شریعتی بیان کرد: ظاهرا امروز در جامعه فقط فرهنگ شعار دادن خیلی پررنگ است. امروز ما به افراد کارشناس و کسانی که احساس دلسوزی و حس مسئولیت پذیری داشته باشند، نیاز داریم.

وی تأکید کرد: باید شاخص های مورد بحث در این شورا را مطابق با وضعیت موجود در استان خوزستان بومی و برای اجرا نیز ابلاغ کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: باید از هدررفت سرمایه و هزینه ها نیز جلوگیری کرد. همچنین حذف موازی کاری ها را نیز باید در دستور کار قرار داد.

شریعتی یادآور شد: هزینه هایی که برای بخش فرهنگ صورت می گیرد خیلی زیاد است ولی متأسفانه اثربخشی این امور در جامعه کم است چون خیلی از کارها به صورت سطحی انجام می شود.

وی عنوان کرد: به قول برخی بزرگان فقط یاد گرفته ایم که بیشتر ساختمان سازی داشته باشیم در حالی که مسئله اصلی و مهمتر فراهم کردن و ایجاد فرهنگ استفاده از اماکن فرهنگی است.

استاندار خوزستان بیان کرد: باید اثربخشی ها فعالیت های فرهنگی را بررسی و برنامه ریزی برای انجام اموری که ما را به اهداف تعیین شده نزدیک می کند، را هم انجام دهیم.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم این شورا به صورت مستمر تشکیل جلسه دهد و آمادگی برگزاری جلسات ماهانه را نیز داریم.

وی اضافه کرد: هر قدر که کارهای مطالعاتی پخته تر و به میزان بیشتری باشد قطعا اثربخشی آن در جامعه هم بیشتر خواهد شد.

استاندار خوزستان در پایان پیشنهاد داد: باید کمیته علمی برای انجام کارهای مطالعاتی مربوط به امور این شورا زیر نظر معاونت سیاسی اجتماعی تشکیل شود. این کمیته باید جلسات خود را به صورت هفتگی برگزار و مسائل و مشکلات استان را اولویت بندی کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد