امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۴۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تعداد موارد ابتلا به کرونا در استان در روزهای اخیر روند افزایشی سریعی داشته و همین امر باعث شده با کمبود تخت مراقبتهای ویژه یا آی سی یو مواجه شویم.

دکتر فرهاد سلطانی  در گفت و گو با خبرنگار تفکر جوان اظهار داشت: در زمینه تخت عادی و معمولی در بیمارستان ها مشکلی نداریم ولی آمار مراجعه کنندگان زیاد و همچنان رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه اکنون ظرفیت بیمارستان رازی تکمیل شده است افزود: در حال حاضر بیمارستان های سینا، امیرالمومنین (ع)، فاطمه الزهرا (س) و گلستان وارد چرخه پذیرش بیماران کرونایی شده اند و اگر روند افزایشی مراجعین ادامه داشته باشند شاید ناگزیر باید با مراکز درمانی دیگر نیز باید مکاتبه کنیم تا در اختیار ما قرار گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: با توجه به حجم زیاد مراجعات به مراکز درمانی، به ناچار ارائه خدمت به دیگر بیماران کمتر شده و امکانات را به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص می دهیم.

وی عنوان کرد: پیک سوم بیماری در استان که اواسط بهمن ماه آغاز شده بسیار سخت تر از پیک دوم بوده و شدت سرایت آن بسیار بالا است لذا از مردم انتظار داریم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا استان در وضعیت بهتری قرار گیرد.

سلطانی گفت: مردم قدری خسته شده بودند و دوباره به آداب و رسوم قدیم برگشتند که این عادی انگاری شرایط را بحرانی کرد. در مدت اخیر دورهمی های خانوادگی، ترددهای درون شهری و حضور در مراسم جمعی مانند مجالس ترحیم بیشتر شد که این موارد گسترش بیماری را درپی داشت.

وی با اشاره به اینکه قطع زنجیره انتقال بیماری تنها توسط مردم میسر است افزود: کرونا در استان شیوع بسیار بالایی دارد و این مسئله از سوی مردم به عنوان اصلی ترین عامل انتقال نادیده گرفته می شود لذا تقاضا داریم که  دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و به شدت رعایت کنند.

به گزارش ایرنا در حال حاضر ۱۰ شهر استان خوزستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند و روز گذشته ۶ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت شد.

ورود و خروج به شهرهای قرمز و تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد در تمام شهرهای استان، ممنوع اعلام شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد