امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۱:۲۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

سرهنگ قاسم قدرتی خبر داد:به منظور کاهش تصادفات و روان سازی ترافیک و افزایش آرامش و امنیت عمومی شهروندان، طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با موتورسواران متخلف در سطح استان خوزستان به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۳۸۵ موتورسیکلت توقیف و رانندگان متخلف به شورای حل اختلاف معرفی شدند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تصریح کرد: اغلب رانندگان موتورسیکلت های متخلف به دلیل نداشتن گواهینامه مجاز رانندگی توقیف شدند.

قدرتی بیان کرد: برای کاهش تخلفات و تصادفات موتورسواران این طرح به صورت مستمر در سطح استان خوزستان اجرا می شود.

وی عنوان کرد: با توجه به ساختار فیزیکی این وسیله نقلیه و شرایط اقلیمی استان خوزستان از موتورسیکلت استقبال زیادی می شود، البته متأسفانه آمار ۳۳ درصدی تصادفات فوتی و جرحی به موتورسیکلت اختصاص دارد، پس می طلبد که رانندگان مهارت خود را در استفاده از آن افزایش دهند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان اضافه کرد: برابر ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، استفاده از کلاه برای رانندگان و ترک نشینان موتورسیکلت اجباری است و مستند ماده ۲۰ در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند حرکت در پیاده رو یا در سمت مخالف، صدای ناهنجار، حرکت نمایشی، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی مأموران پلیس مؤظف هستند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به توقیف موتورسیکلت به مدت یک هفته و در صورت تکرار یک ماه اقدام کنند.

قدرتی یادآور شد: رانندگان موتورسیکلت های متخلف در صورت نداشتن گواهینامه با داشتن اصل شناسنامه و یا کارت ملی به مرجع قضائی معرفی و پس از ارائه بیمه نامه شخص ثالث می توانند نسبت به ترخیص وسیله نقلیه اقدام کنند.

وی در پایان گفت: موتورسیکلت های فاقد پلاک چنانچه برابر مقررات پلاک به آنها اختصاص داده شود باید امور مربوط به شماره گذاری را انجام و پس از دریافت پلاک با مدارک لازم برای ترخیص وسیله نقلیه خود مراجعه کنند، در غیر این صورت موتورسیکلت باید اسقاط شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد