امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۳۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

دکتر بهزاد شریف مخمل‌زاده معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه جندی‌شاپور اهواز  در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: اخیراً بخشنامه‌ای از سوی وزرات بهداشت ابلاغ شده است که دانشجوی دکتری پژوهش‌محور فقط از طریق برگزاری آزمون مانند دوره‌های تخصصی پذیرش شود، به همین دلیل پذیرش این دوره‌ها در دانشگاه تا حدودی کمرنگ شده است.

وی با بیان این‌که پیش از این پذیرش در این دوره‌ها به‌صورت استادمحور انجام می‌شد، گفت: در واقع استاد رزومه و توانایی علمی دانشجویان متقاضی تحصیل در این دوره را بررسی می‌کرد و سپس دانشجو انتخاب و به مرکز تحقیقات معرفی می‌شد.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه جندی‌شاپور اهواز افزود: این روند از حدود دو، سه ماه گذشته با ابلاغ یک بخشنامه جدید از سوی وزارت متوقف شده است؛ بر این اساس قرار است فراخوانی از سوی وزارت در ایام خاص منتشر شود و فقط افرادی که تمایل به این شیوه تحصیل دارند، از طریق آزمون تحت عنوان جذب دانشجوی PhD-By Researchپذیرش شوند.

شریف مخمل‌زاده خاطرنشان کرد: در این شیوه پذیرش وزارت بهداشت بر اساس مراکز تحقیقات دارای مجوز قطعی و پژوهشکده‌ها ظرفیت جذب را به هر دانشگاه اعلام می‌کند؛ در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی اهواز دارای یک پژوهشکده سلامت و ۶ مرکز تحقیقات قطعی است اما هنوز این ظرفیت به دانشگاه اعلام نشده است.

وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش در هر مرکز با توجه به رشته‌های موجود آن و هر عضو هیأت‌علمی واجد شرایط تعریف می‌شود؛ بر این اساس هر عضو هیأت‌علمی واجد شرایط می‌تواند تا دو دانشجوی PhD-By Research داشته باشد. این استادان باید دارای امتیازات خاص مانند H-Index باشند.

شایان ذکر است در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۵ دانشجوی دکتری به شیوه پژوهش‌محور در دانشگاه تحصیل می‌کنند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد