امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۵۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش  تفکر جوان به نقل از روابط عمومی، با ممیزی خارجی تاسیسات و واحدهای ستادی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گواهینامه‌های سیستم مدیریت کیفیت (ISO9001) و سیستم مدیریت محیط زیست (ISO14001) این شرکت تمدید و گواهینامه سیستم مدیریت ایمنی و سلامت شغلی ( ISO45001 ) برای نخستین بار دریافت شد.

مهندس محسن دهانزاده سرپرست مدیریت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با قدردانی از حضور کارشناسان شرکت FQC و تلاش تمامی کارکنان سخت کوش، توانمند و دلسوز در واحدهای عملیاتی و ستادی  ضمن اشاره به نقش حیاتی صنعت نفت در اقتصاد، توسعه و پایداری، بر وجود فعالیت‌های نظام مند و سیستماتیک جهت دست یابی به اهداف مورد نظر، کنترل اثرات فعالیت‌ها و خدمات بر محیط زیست و همچنین  ایجاد سیستم مدیریت ایمنی و سلامت (بهداشت حرفه ای)  تاکید نمود.

وی گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری از سال ۱۳۸۴ در راستای جاری سازی رویکرد سیستمی و فرآیندی، کاهش اتلاف و رعایت الزامات، سیستم مدیریت یکپارچه ( IMS ) را پیاده سازی کرده و جز اولین شرکت‌های مناطق نفتخیز جنوب در این زمینه بوده است.

مهندس دهانزاده بیان کرد: در دنیایی رقابتی امروز اگر تمایلی به یادگیری و فراگیری در سازمان وجود نداشته باشد،آن سازمان محکوم به شکست است.

وی افزود: هر سیستم دارای ظرفیت و عملکردهایی است که با نقطه آرمانی فاصله دارد و باید برای دستیابی به شرایط مطلوب اقدامات بایسته‌ای را طرح ریزی و اجرا نماییم لذا باید بیاموزیم که تغییر کنیم و در جهت تحول و بهبودی مستمر بکوشیم و در این مسیر می بایست تمامی قدرت فکری، دانش و تجربه خود را در راستای اشاعه و نهادینه کردن  این فرهنگ سیستمی در سازمان جاری بکار بگیریم و بدانیم بهبود مستمر و مداوم یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.

مهندس دهانزاده با اشاره به اهمیت ممیزی‌های داخلی و خارجی عنوان کرد: وقتی در یک شرکت ممیزی خارجی انجام می‌شود، بدین معناست که یک نگاه تخصصی برون سازمانی بر اساس استانداردهای موجود انطباق فعالیت های آن سازمان را محک می زند.

سرپرست مدیریت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با تاکید بر نگاه سیستمی تشریح کرد: قطعاً با اشاعه نگاه سیستماتیک در سازمان از لحاظ تکنیک و تاکتیک به بهبود مستمر و مداوم دست خواهیم یافت. ضمن آنکه ممیزی های خارجی مبتنی بر برداشت و نمونه برداری لحظه ای و ارایه دهنده تصویر مقطعی سازمان مطابق نظر  ممیز می‌باشد لذا ضرورت دارد تمامی کارکنان، مدیران، روسا و سرپرستان در راستای نگهداشت و انطباق استانداردها به صورت روزانه و مستمر تلاش نمایند.

مهندس دهانزاده با اشاره به جایگاه استراتژیک شرکت آغاجاری از نظر فرآیندی، تولیدی و جغرافیایی گفت: ما به لحاظ اقدامات واکنشی معمولا در وضعیت مطلوبی قرار داریم، اما آنچه به عنوان خواستگاه این سیستم مد نظراست، برنامه ریزی اقدامات پیشگیرانه و یافتن عدم انطباق های بالقوه در حوزه های متفاوت عملیاتی و ستادی و طرح ریزی و پیاده سازی اقدامات متناسب با حذف یا کاهش ریسک‌های پنهان و آشکار است.

مهندس دهانزاده توجه به سرمایه‌های انسانی را به عنوان با ارزش ترین دارایی شرکت بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: دوران مدیریت آمرانه در سازمان‌ها سپری شده، لذا اخلاق مداری و توجه به کارکنان و تلاش مدیران و روسا با هدف عبور از رضایتمندی و سوق دادن کارکنان به سوی وفاداری سازمان  بسیار حائز اهمیت می باشد و در این مسیر ارتقاء مهارت های ارتباطی مسئولان حرف اول را می زند.

در ادامه این نشست مهندس تیموری کارشناس ارشد سیستم های مدیریتی و سر ممیز شرکت FQC عنوان کرد: بیش از ۱۰ سال است که بر اساس دامنه فعالیت، جهت ممیزی شرکت آغاجاری حضور یافته ام، چرا که این مجموعه جز اولین شرکت های تابعه مناطق نفتخیز بوده که موفق به پیاده سازی استاندارد های جهانی شده است.

وی شرکت آغاجاری را یکی از پیشتازترین شرکت ها در این مسیر دانست و افزود: هدف ممیزی ایراد گرفتن از سیستم نیست بلکه کمک به بهبود سیستم و فرآیند سازمانی است.

مهندس تیموری با تاکید بر مدون سازی دانش بومی کارکنان و کارشناسان شرکت عنوان کرد: نگاه سیستمی در شرکت آغاجاری نسبت به گذشته ارتقا یافته و این شرکت شایستگی دریافت گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت کیفیت، ایمنی و سلامت شغلی را دارد.

وی با قدردانی از زحمات مدیریت و کارکنان شرکت آغاجاری گفت: از نقاط قوت شرکت آغاجاری نگاه کاملا سیستماتیک  مدیریت ارشد سازمان است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد