به گزارش تفکر جوان / مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ضمن تشکر از همراهی نمایندگان مجلس استان خوزستان به ویژه نمایندگان شهر اهواز در اجرای پروژه های عمرانی آب و فاضلاب گفت: فکر می کنم سال ۱۴۰۰ یک سال مثال زدنی در بودجه بخش صنعت آب و فاضلاب کشور است به گونه ای که بودجه آب و فاضلاب روستایی در سال آینده بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

به گزارش تفکر جوان / مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: آب و فاضلاب یک صنعت پروژه محور است به گونه ای که بیش از ۶ هزار پروژه در حال اجرا در سطح کشور داریم و خوزستان در این زمینه پیشتاز است.
حمیدرضا جانباز شنبه در آیین کلنگ زنی پروژه ارتقا و توسعه تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز اظهار داشت: طی سنوات گذشته با چالش‌های بسیاری در سطح استان خوزستان و شهر اهواز در این حوزه مواجه بودیم که با همت همکارانم در آب و فاضلاب و همراهی مردم خوزستان، در همه عرصه ها ورود بسیار خوبی داشتیم و با وجود تمام مشکلات زیرساختی، سعی شده خدمات رسانی مناسبی به مردم استان خوزستان داشته باشند که جا دارد از تمام همکارانم تشکر کنم.
وی افزود: ما در برخی از زیرساخت ها مشکلات و عقب‌ماندگی‌هایی داریم ولی با همت همکارانم در آب و فاضلاب استان این قول را می‌دهم که از قابلیت ها و دستاوردهای استان خوزستان در اخبار ملی بیشتر شنیده شود و امیدوارم کمبودها و کاستی ها به حداقل برسند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ضمن تشکر از همراهی نمایندگان مجلس استان خوزستان به ویژه نمایندگان شهر اهواز در اجرای پروژه های عمرانی آب و فاضلاب گفت: فکر می کنم سال ۱۴۰۰ یک سال مثال زدنی در بودجه بخش صنعت آب و فاضلاب کشور است به گونه ای که بودجه آب و فاضلاب روستایی در سال آینده بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال خواهد بود.
وی ادامه داد: فردا در جلسه اقتصاد مقاومتی بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال پروژه با فاینانس داخلی با هفت بانک عامل عملیاتی خواهد شد که اتفاق بسیار بزرگ و بی نظیر در کشور است و این موضوع نشان دهنده اطمینان به قابلیت های استان خوزستان است. با اجرای این پروژه ها متوسط شاخص بهره مندی مردم استان خوزستان به ۶۵ درصد می رسد که از متوسط کشوری بالاتر خواهد بود همچنین در زمینه تامین آب شرب هموطنان در شهرها و روستاهای استان اقدامات خوبی انجام خواهد شد.
جانباز افزود: در طرح ضربتی تامین آب ۷۰۳ روستا هدف گذاری شده که بخشی از آن ها تا پایان امسال عملیاتی می‌شود. با برنامه ریزیها، تا قبل از پایان دولت، آب شرب بخش عمده‌ای از روستاها تامین می شود که جا دارد از همراهی تمام نمایندگان مجلس در این زمینه تشکر کنم.وی عنوان کرد: این پروژه جزو معدود پروژه هایی در کشور است که از محل اعتبارات فاینانس خارجی بهره مند شده و حدود ۶۸۵ هزار نفر از این تصفیه خانه بهره مند می شوند. با توجه به عنایت مقام معظم رهبری به مشکلات فاضلاب استان خوزستان و به ویژه شهر اهواز ، این شهر قابلیت تبدیل شدن به یک کارگاه بزرگ عمرانی در یکی، ۲ ماه آینده را دارد و در تمام نقاط این شهر اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد.مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب کشور عنوان کرد: از پیمانکار و مشاورین درگیر در این پروژه نیز تقدیر می کنم و انتظار دارم که این کار با دقت و سرعت و لحاظ نمودن همه شرایط فنی به سرانجام خوبی برسد. در بحث بارندگی فارغ از اینکه دفع آب های سطحی بر عهده چه ارگانی است می توان از پتانسیل ستاد بحران استان استفاده کرد و در همین راستا تعداد زیادی پمپ مخصوص به اهواز واگذار می شود تا مردم با مشکلات کمتری مواجه شوند.وی در پایان گفت: فردا در جلسه ستاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس جمهور خبرهای بسیار خوبی در خصوص اقدامات بخش آب و فاضلاب در سطح استان خواهید شنید. تمام تلاش ما خدمات رسانی به مردم است و از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.