امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۵۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش تفکر جوان / معاون اول رئیس جمهور گفت: روند توسعه پالایشگاه آبادان به سرعت در حال اجرا است و منابع داخلی و خارجی آن تامین شده است؛ این پالایشگاه به زودی به عنوان یکی از پالایشگاه‌های مدرن و با محصولات کیفی فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح ترمینال جدید فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان که امروز (۱۱ بهمن‌ماه) در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: سالگرد پیروزی انقلاب و سالروز ورود شکوهمند امام خمینی(ره) به کشور را تبریک می‌گویم. در شرایط سخت آن ایام، امام وقتی اراده کردند و به کشور بازگشتند، استقبال بی‌نظیری از ایشان انجام شد و در ۱۰ روز حضور ایشان در کشور، انقلاب بزرگی به پیروزی رسید که فریاد انقلاب‌خواهانی بود که می‌خواستند این انقلاب به پیروزی برسد.

به گزارش تفکر جوان، وی افزود: آبادان و خرمشهر در یاد ملت ایران اسوه استقامت، مقاومت، تاب‌آوری و از خودگذشتگی است که ملت ایران در دوره جنگ از خود به نمایش گذاشته است. آبادان و خرمشهر برای همه مردم ایران بیانگر روزهای سختی هستند که مردم مظلومانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: حق مردم آبادان و خرمشهر است تا همواره مطالبه داشته باشند که آثار جنگ و مسایل و مشکلات‌شان حل شود و این مساله جزو مهمترین وظایف ما است و باید تلاش کنیم این مشکلات را رفع کنیم.

جهانگیری ادامه داد: در روزهای اول دولت که بحث شد وسعت منطقه آزاد اروند، شهرهای آبادان و خرمشهر را در بر بگیرد به این فکر می‌کردیم که منطقه دچار تحول جدی می‌شود و این شهرستان‌ها توسعه پیدا می‌کنند. منطقه آزاد اروند کارهای بسیاری انجام داده است و باید از همه مسئولان این منطقه تشکر کرد.

وی گفت: دو اقدام اساسی برای خرمشهر و آبادان در دست داریم که امیدواریم سریع‌تر نتیجه دهند. در این زمینه، با دولت عراق به عنوان دولت دوست و برادر، روابط بسیار مستحکمی به جهت سیاسی داریم و کارهای بسیاری نیز در زمینه اقتصادی با دولت عراق انجام شده است اما برخی از اقدامات و کارها با کشور عراق اندکی کند پیش رفته است.

وی در خصوص این دو طرح، افزود: لایروبی اروند در دستور کار است و توافق‌های لازم در این زمینه انجام شده است اما عملیات اجرایی واقعی هنوز انجام نشده است. باید شکوه این رودخانه و بنادر به دوران پیش از جنگ بازگردد تا اقتصاد این منطقه، با تجارت و آمد و رفت کشتی‌های باری شاهد تحول باشد.

جهانگیری عنوان کرد: طرح دومی که با کشور عراق صحبت شده و به نتیجه رسیده است، بحث احداث راه آهن شلمچه به بصره هست که جزو مهترین پروژه‌هایی است که برای دو کشور اهمیت دارد. اگر راه آهن شلمچه، به بصره متصل شود یکی از بزرگترین مسیرهای ریلی دنیا خواهد شد که می‌توان از طریق آن کالا را از چین تا دریای مدیترانه جابه‌جا کرد.

وی در خصوص مساله فاضلاب آبادان و خرمشهر گفت: جلسه‌ای در هفته گذشته برگزار شد و قرار است ۸۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات فاضلاب آبادان و خرمشهر تخصیص پیدا کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه با بارندگی در برخی از شهرهای خوزستان با مشکل مواجه می‌شویم که یک مساله نگران‌کننده است، گفت: وزارت نیرو در بحث آب‌های سطحی مسئولیتی ندارد اما شهرداری‌ها باید با کمک و حمایت دولت مشکلات را رفع کنند تا شاهد تحول خوبی در این بخش باشیم.

وی با اشاره به افتتاح ترمینال جدید فرودگاه آبادان افزود: این فرودگاه، جزو فرودگاه‌های قدیمی ایران است و نیاز بود سالن زیبایی برای آن احداث شود.

جهانگیری با اشاره به روند کار توسعه پالایشگاه آبادان گفت: گاه صحبت‌هایی مطرح می شد که پالایشگاه آبادان غیراقتصادی شده است و محصول آن از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. در این زمینه یک اعتبار چند میلیارد دلاری اختصاص یافت تا عملیات اجرایی فاز جدید پالایشگاه آغاز شود.

وی افزود: عده‌ای فکر می‌کنند در زمان تحریم، اجرای اینگونه طرح‌ها متوقف شده است اما باید گفت که روند توسعه پالایشگاه آبادان به سرعت در حال اجرا است و منابع داخلی و خارجی آن تامین شده است؛ این پالایشگاه به زودی به عنوان یکی از پالایشگاه‌های مدرن و با محصولات کیفی فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد