امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۴:۳۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش تفکر جوان /  معاون اول رئیس جمهور گفت: صادرکنندگان کشور و مراکز اصلی صادرات به خارج از کشور با صادراتی که انجام داده‌اند؛ با در اختیار قرار دادن ارز حاصل از آن برای واردات، جور کمبود صادرات نفت را به دوش کشیده‌اند تا نیازهای کشور تامین شود.

اسحاق جهانگیری امروز (۱۱ بهمن‌ماه) در فرودگاه آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم از اینکه خدمت مردم خوزستان هستیم و سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک می‌گویم.

به گزارش تفکر جوان ، وی افزود: خوزستان قلب توسعه ایران و مهمترین استان کشور است. ویژگی ها و فرصت های بسیاری برای توسعه و اجرای طرح های بزرگ دارد و همچنین با این وسعت محدودیت‌ها تنگناهایی پیش رو دارد. ضرورت دارد مسئولان کشور مرتبا در استان خوزستان حضور داشته باشند و با مسئولان محلی و مردم پیرامون مشکلات گفت‌وگو و راهکارهایی برای رفع موانع استان ارایه کنند.

جهانگیری با اشاره به اهداف سفر خود به خوزستان گفت: این سفر برای بررسی مسائل استان، گفت‌وگو با مسئولان و نخبگان است. در این سفر تعدادی از طرح‌های عمرانی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: بندرامام در خوزستان به عنوان یکی از مهمترین بندرهای کشور و شاه‌راه اصلی واردات کالای اساسی به کشور است. در دوران سخت تحریم که تلاش کردیم کالای اساسی مورد نیاز مردم تامین شود، این بندر جزو اصلی‌ترین سیاست‌های دولت در دوران جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران بود. این موضوعات عمدتا با محوریت بندر امام خمینی و استان خوزستان صورت گرفته و با بازدید از این بندر در جریان وضعیت واردات و صادرات کالا از این بندر قرار خواهیم گرفت.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بنادر به همین نسبت قطب صادرات و مراکز توسعه صادرات هستند، گفت: در ۱۰ ماهه امسال، میزان صادرات و واردات کشور قابل توجه بوده است. صادرکنندگان کشور و مراکز اصلی صادرات به خارج از کشور با صادراتی که انجام داده‌اند؛ با در اختیار قرار دادن ارز حاصل از آن برای واردات، جور کمبود صادرات نفت را به دوش کشیده‌اند تا نیازهای کشور تامین شود.

جهانگیری گفت: مسائلی در خصوص فاضلاب، آبگرفتگی و آب شرب مردم استان خوزستان وجود دارد که در دستور کار هستند.

وی افزود: با توجه به آسیب‌دیدگی برخی از واحدها به دلیل آبگرفتگی در اطراف شهرهای مهمی مثل ماهشهر و بندر امام، روز چهارشنبه هفته گذشته در هیات دولت برای ۴ هزار واحد مسکونی، ۷۸۰ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض و حدود ۵۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت مصوب شد که در اختیار مردم بندر امام و ماهشهر قرار داده شود.

جهانگیری ادامه داد: همچنین در همان جلسه هیات دولت، مصوبه‌ای با ۳۰۰ میلیارد تومان تصویب شد تا این میزان اعتبار به شهرداری‌های اهواز و بندر امام و چمران داده شود تا دغدغه‌های مردم رفع شود.

وی افزود: همچنین برای بحث ماده ۵۶، تعدادی از بانک‌های کشور برای تامین منابع جلساتی برگزار کرده‌اند تا طرح‌های فاضلاب و عمرانی استان خوزستان به سرعت به نتیجه برسند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: مجموعه تصمیمات اتخادشده در دولت برای رفع دغدغه‌های مردم بوده و امیدواریم همه این تصمیمات اجرایی شوند و مردم احساس آرامش بیشتری کنند.

جهانگیری در خصوص افتتاح ترمینال جدید فرودگاه آبادان نیز خاطرنشان کرد: فرودگاه آبادان از قدیم یکی از فرودگاه‌های مهم کشور بوده و همواره پروازهای متعدد از این فرودگاه انجام‌ شده است. خوشبختانه منطقه آزاد اروند و وزارت راه و شهرسازی اقدامات خوبی برای احداث ترمینال جدید این فرودگاه انجام داده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد