امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۱۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش تفکر جوان /مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: اگر در مصرف برق صرفه جویی صورت نگیرد ممکن است در ۴۸ ساعت آینده به صورت پراکنده خاموشی های مقطعی کوتاه مدت اعمال شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ اظهار کرد: نود درصد تولید برق در کشور از طریق نیروگاه های حرارتی صورت می گیرد که سوخت اصلی آنها گاز و در گام بعدی گازوئیل یا مازوت است و اگر به این نیروگاه ها سوخت کافی نرسد در تولید برق محدودیت هایی شکل می گیرد.
وی افزود: با توجه به برودت هوا در مناطق شمالی و شمال غرب کشور و افزایش مصرف گاز در این مناطق، گاز تحویلی به نیروگاه ها برای تولید برق کاهش یافته است و همین باعث شده بعضی از نیروگاه ها از مدار خارج شوند و کمبود تولید برق وجود داشته باشد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: برای جبران کمبود تولید برق می توان با اقدامات مدیریت مصرفی در بخش های گوناگون، از اعمال خاموشی های احتمالی ناخواسته جلوگیری کرد و اگر این همکاری انجام نشود ناچار به اعمال خاموشی خواهیم شد.دشت بزرگ بیان کرد: شبکه برق، سراسری و بهم پیوسته است و محدودیت در تولید برق در یک نقطه کشور اثرات خود را بر روی شبکه برق در کل کشور می گذارد و به دلیل همین پیوستگی، ممکن است خاموشی هایی در استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد که تحت نظارت این شرکت هستند، به صورت مقطعی و کوتاه مدت رخ دهد.
وی با بیان اینکه مکاتباتی با صنایع برای اقدامات مدیریت مصرفی شده است، اضافه کرد: مشترکین بخش خانگی با مراجعه به سایت های شرکت های توزیع نیروی برق خوزستان، اهواز و کهگیلویه و بویراحمد یا اپلیکیشن برق من، جداول خاموشی های احتمالی را می توانند مشاهده کنند. البته که با صرفه جویی در مصرف برق، می توان از این خاموشی ها جلوگیری کرد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد