امروز

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۳۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

نماینده وزیر راه و شهرسازی در ستاد ویژه خوزستان گفت: فرآیند صدور اسناد برای واحدهای مسکونی موجود در اراضی شرکت‌های نفتی به کندی انجام می‌شد اما با توافقاتی که با اداره راه و شهرسازی شد فرایند صدور اسناد را راحت‌تر کردیم‌.

سید حسین میر شفیع صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تفکر جوان در اهواز، در رابطه با رفع مشکل زمین‌های مسکونی که در اراضی نفت قرار دارند، اظهار کرد: در سالهای بعد از جنگ تحمیلی با توجه به اینکه بسیاری از مردم نیاز به مسکن داشتند در مناطق مختلف خوزستان ساخت و سازهای زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: زمین‌هایی که بر روی آن‌ها ساخت و ساز صورت گرفت متعلق به شرکت نفت، مسکن‌و‌شهرسازی به طور کل دولتی بودند که مردم  طی این سالها نتوانستند برای آن‌ها سند بگیرند تا بتوانند آن‌ها را بفروشند.

اولویت با متقاضیان فرم «ج» سبز

نماینده وزیر راه و شهرسازی در ستاد ویژه خوزستان گفت: بر اساس قانونی که در این زمینه مصوب شد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر این اجازه داده شد که کسانی که واجد شرایط هستند(دارا بودن فرم «ج» سبز) زمین‌هایی به مساحت ۲۵۰ متر  و مابقی شهرهای استان به مساحت ۱۵۰ متر با قیمت بسیار ناچیزی به آن‌ها واگذار شود.

میر شفیع در توضیح فرم «ج» سبز، بیان کرد: این فرم شامل کسانی می‌شود که اولاً تاکنون از امکانات دولتی مانند وام مسکن و… استفاده نکرده و دوم متاهل و ساکن همان شهر باشند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سند بخشی از این اراضی متعلق به شرکت نفت است، شرکت نفت  بر اساس پرونده‌هایی که در این خصوص تشکیل شد برای واگذاری زمین‌ها به مردم با ما همراهی کرد.

میر شفیع با بیان اینکه حجم این املاک در خوزستان بسیار زیاد است، گفت: اکنون برای اینکه به سرعت کار انجام شود ابتدا اولویت را به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر داده‌ایم.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود شهرهایی مانند لالی، هفتکل، اندیکا، آغاجاری، و… که  در این  زمینه مشکل دارند مردم با مراجعه به اداره راه و شهرسازی محل سکونتشان درخواست خود را ثبت کنند.

میر شفیع افزود: پس از تشکیل پرونده، موقعیت محلی واحد مسکونی بررسی و سند ملک به نام متقاضی صادر می‌‌شود چرا که این روند فرایند خوبی در جهت ساخت ساز و خرید و فرو ش مسکن توسط متقاضیان است.

شیوه واگذاری اراضی نفتی در شهرهای مسجدسلیمان، خرمشهر و آبادان

وی در رابطه با وضعیت این قبیل واگذاری‌ها در شهرستان مسجدسلیمان به عنوان یک شهر نفتی، گفت: در مسجد سلیمان شرایط صدور سند برای واحدهای مسکونی شرایط خاص خود را دارد به این دلیل که بافت‌هایی در مناطق خطرناک وجود دارند که باید جابه جا شوند اما اسناد برای زمین‌های با مساحت ۱۵۰  متر صادر می‌شود.

میر شفیع  در توضیح صدور سند برای این زمین‌ها در شهرهای آبادان و خرمشهر، عنوان کرد: مسوولیت صدور اسناد املاک موجود در زمین‌های نفتی به عهده منطقه ویژه اروند گذاشته شده است.

وی افزود: هر آنچه را در مورد این واگذاری‌ها با ادارات راه و شهرسازی در تمام استان توافق شد با منطقه ویژه اروند نیز توافق کردیم تا در این شهرها اسناد را تا ۱۵۰ متر مربع به نرخ منطقه واگذار کنند.

میر شفیع در خصوص میانگین قیمت در نظر گرفته شده برای واگذاری اسناد واحدهای مسکونی به مردم، بیان کرد: بستگی به متراژ و منطقه دارد اما در کل رقمی زیادی برای متقاضیان نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه مساله صدور اسناد برای واحدهای مسکونی موجود در اراضی شرکت‌های نفتی در کدام شهرها حل شده است، گفت: این کارها به کندی انجام می‌شد اما با توافقاتی که با اداره راه و شهرسازی شد فرآیند صدور اسناد را راحت‌تر کردیم.

میر شفیع افزود: در مناطقی که تا کنون ساخت وسازی صورت نگرفته بر اساس شرایط جدید زمین واگذار می‌شود تا  متقاضیان بتوانند ساخت ساز کنند.

وی در رابطه با مخالفت شرکت نفت با ساخت و ساز اهالی منطقه زرگان، عنوان کرد: بنده از موقعیت منطقه اطلاع ندارم اما بخشی از زمین‌هایی که در اختیار شرکت‌های نفتی است به دلیل اینکه حریم لوله‌های نفتی هستند به شدت برای زندگی کردن خطرناک است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد