امروز

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۳:۵۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش تسنیم،حسن یزدانی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان در بازی‎های المپیک ۲۰۱۶ ریو، در دیدار نهایی این وزن به مصاف آنیار گودیف روس رفت و با نتیجه ۶ بر ۶ (به دلیل کسب امتیاز آخر) پیروز شد تا با دستیابی به مدال طلای این وزن طلسم ۱۶ ساله کشتی آزاد ایران در المپیک را شکست.

این دیدار بارها به دلیل آسیب‌دیدگی کشتی‎گیر روس از ناحیه ابرو، متوقف شد. توقف‎های زیاد این رقابت باعث اعتراض تماشاگران شد.

نماینده شایسته کشورمان در دور اول با قرعه استراحت مواجه شده بود، در نخستین دیدار خود در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۶ ریو مقابل «آنساگ کاستلی» از هائیتی به روی تشک رفت و به‌راحتی این حریف را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. وی در این مرحله «سونر دمیرتاس» از ترکیه را با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد و به نیمه‎نهایی رسید.

او در نیمه‎نهایی گالم ژان اوسربایف از قزاقستان را در کمتر از ۲ دقیقه ۱۰ بر صفر شکست داد و فینالیست شد.

پیش از این، کیانوش رستمی و سهراب مرادی در وزنه برداری مدال طلا را از آن خود کرده بودند. همچنین قاسم رضایی و سعید عبدولی در کشتی فرنگی، کیمیا علیزاده در تکواندو و حسن رحیمی در کشتی آزاد به مدال برنز دست یافته بودند.

آخرین طلای کشتی آزاد ایران در بازی‎های المپیک به سال ۲۰۰۰ و بازی‎های سیدنی برمی‎گردد که علیرضا دبیر در آن زمان به مدال طلا رسیده بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد