امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۰:۴۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

معاون آب شرکت آبفا خوزستان گفت: منطقه گلدشت به دلیل انشعابات غیر مجاز و غیر استاندار که در روی زمین است و به هیچ عنوان مورد تایید شرکت آب و فاضلاب نیستند سبب بدبو و بی کیفیت شدن آب شده‌اند.

فارس من|انشعابات غیر مجاز آب شرب منطقه گلدشت را بی‌کیفت کرده است

« مشکل کیفیت آب شرب گلدشت اهواز را حل کنید» یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

افشین حاتمی معاون آب شرکت آبفا خوزستان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: آب شرب منطقه گلدشت از خط ورودی مستقیم تصفیه‌خانه شماره ۲، که محل تامین آب آن از طرح آبرسانی الغدیر است فراهم می‌شود که از لحاظ کیفی می‌بایست بهترین کیفیت آب را داشته باشد.

وی افزود: اما منطقه گلدشت به دلیل انشعابات غیر مجاز و غیر استاندار که در روی زمین  است و به هیچ عنوان مورد تایید شرکت آب و فاضلاب نیستند سبب بدبو و بی کیفیت شدن آب شده‌اند.

معاون آب شرکت آبفا خوزستان گفت: چندین بار، با فرماندار و اهالی این منطقه نشست داشتیم اما هیچ کدام از اهالی تمایلی برای حل این مشکل نداشت.

حاتمی با بیان اینکه انشعابات آب غیر مجاز سبب افت فشار آب نیز شده‌اند، عنوان کرد: از آنجایی که  انشعابات غیر مجاز منطقه در جوی‌های روباز میان فضولات حیوانی و انسانی قرار گرفته‌اند تاثیر مستقیمی در بدبو شدن و پایین آمدن کیفیت آب گذاشته‌اند.

وی افزود: حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر آبرسانی در منطقه گلدشت انجام شد که به محض اینکه پیمانکار خروجی کار خود را متصل کرده بود بلافاصله اهالی بیش از ۳۰۰ انشعاب غیر مجاز از خط اصلی گرفتند.

حاتمی گفت: ساکنان منطقه با این کار خود حتی مهلت تست شبکه جدید را به ما ندادند که اقدام به گرفتن انشعاب غیر مجاز کردند، شبکه جدید وقتی فعال می‌شود باید بدون انشعاب ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت زیر بار مصرف برود تا مشخص شود این حجم فشار را تحمل می‌کند یا خیر؟.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد بی کیفیت بودن آب در منطقه گلدشت مربوط به انشعابات غیر مجاز است، افزود: از آنجایی که شبکه به هم متصل است چنانچه یک دوم شبکه مشکل پیدا کند کل شبکه آلوده می‌شود.

حاتمی با بیان کیفیت آب در اهواز یکسان است چرا که شرایط شبکه آب در اهواز به هم متصل است، عنوان کرد: ۸۵ درصد آب اهواز از تصفیه‌خانه شماره یک و دو که از  شبکه آب الغدیر آبگیری می‌کنند و هفت تا ۱۰ درصد آب اهواز از چاه‌های شوشتر که بالاترین کیفیت را دارد تامین می‌شود و چیزی حدود پنج درصد آب را از کارون برداشت می‌کنیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد