امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۱۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

ترخیص ۲هزارو ۲۰۰بیماران کرونایی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی خوزستان

تفکر جوان / مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: ۲هزارو ۲۰۰بیمار قطعی و مشکوک به ویروس کرونا از ابتدای شیوع این اپیدمی تاکنون پس از بستری و بهبود از بیمارستان‌های تامین اجتماعی خوزستان ترخیص شدند.

به گزارش تفکر جوان / دکترصادق جلیلی روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه‌های گروهی به مناسب هفته تامین اجتماعی (۲۵-۱۹تیر) دراهواز با بیان اینکه بیمارستان‌ امیرالمومنین(ع) اهواز به عنوان بزرگترین مرکز درمانی تامین اجتماعی درجنوب غرب کشور و بیمارستان ۱۷شهریور آبادان به طور کامل برای رسیدگی و ارائه خدمات به بیماران کرونایی اختصاص یافته است افزود:علاوه بر آن ، بیمارستان‌های بهبهان و ماهشهر وابسته به تامین اجتماعی هرکدام با ۵۰تخت برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا تجهیز شدند.
وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیمارستان‌های شفای مسجدسلیمان و میلاد اهواز نیز برای ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا فعال شدند افزود:هم اکنون نیز بخش‌هایی از سایر بیمارستان های وابسته به تامین اجتماعی به عنوان معین تعیین شده تا دسترسی بیماران کرونایی بهتر شود.
جلیلی با اشاره به راه‌اندازی مراکز چهار مرکز غربالگری برای شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا در غرب و شرق اهواز ، رامهرمز و ایذه به صورت ۱۶ساعته در کنار درمانگاه بیماران حاد تنفسی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) افزود: حدود۱۸هزار بیمار مشکوک و قطعی به ویروس کرونا در این مراکز شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شدند.
مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه تاکنون ۴۵میلیارد ریال برای تهیه اقلام ضروری مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا توسط این مدیریت و سازمان مرکزی خریداری شده افزود: با وجود ارائه خدمات گسترده و نفسگیر به بیماران مبتلا به ویروس کرونا در مراکز بیمارستانی و درمانگاهی ، ارائه خدمات به جامعه هدف تعطیل نشد و هم اکنون با همه توان مشغول خدمت به مردم هستند.
وی گفت: از ابتدای اسفندماه همزمان با شیوع ویروس کرونا تا پایان خرداد امسال ۲ هزار و ۲۰۳مورد زایمان طبیعی و یک هزار و ۹۸۲ مورد عمل سزارین در مراکز درمانی تامین اجتماعی خوزستان انجام شده است که این نشان دهنده اهتمام مدیریت درمان تامین اجتماعی به تداوم  ارائه خدمت به مردم با وجود فشار زیاد بیماری کرونا به مراکز درمانی است.
دکتر جلیلی به خستگی کادر درمانی تامین اجتماعی در ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونا اظهار داشت:هرگونه کوتاهی و بی توجهی مردم به خطرات ناشی از ویروس کرونا ، روی کل سیستم درمانی استان اثر منفی می گذارد و این فشار مضاعفی به کادر درمانی وارد می‌کند.
وی با تاکید بر رعایت شیوه‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری آیین های عروسی و عزا  از سوی مردم با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا گفت:تاکنون ۲۵۰نفر از کارکنان درمانی که مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط بودند به این ویروس مبتلا شدند و سه نفر از آنان نیز در این راه جان باختند.
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان به برخی کمبودهای درمانی و تخصصی در بیمارستان‌های استان اشاره کرد و افزود:بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان مخصوص بیماران تنفسی طراحی و ساخته نشده اند از این رو با برخی تجهیزات مرتبط با این بیماری نظیر دستگاه‌های اکسیژن ساز و فرسودگی وسایل پزشکی رو به رو هستیم.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خرداد ماه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان خوزستان روند افزایشی داشت ، در اوایل تیرماه این روند به مدت ۲ هفته دارای ثبات بود و از ۱۴ تیرماه به بعد روند نزولی ابتلا به کرونا در شهرهای مختلف استان گزارش شده است.

 بیمارستان تامین اجتماعی دزفول هفته دولت افتتاح می‌شود
مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: بیمارستان تامین اجتماعی دزفول با ۹۶درصد پیشرفت فیزیکی در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود تا خدمت رسانی به مردم شمال خوزستان فراگیرتر شود.
جلیلی افزود: بخشی از تجهیزات این بیمارستان تهیه و در حال ارسال و نصب است.
وی شروع عملیات اجرایی توسعه پلی کلینیک سوم خرداد خرمشهر با زیربنای ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۲۰۰میلیارد ریال ، توسعه بیمارستان شوشتر با ۷۸درصد پیشرفت و زیربنای پنج هزار و ۴۰۰مترمربع ، پیشرفت ۹۵درصدی درمانگاه تخصصی بیمارستان امیرالمومنین(ع) و تعمیرات اساسی رخت شورخانه این بیمارستان با ۴۰میلیارد ریال از مهمترین پروژه‌های عمرانی در حال انجام مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان عنوان کرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان به وضعیت بیمارستان در حال ساخت تامین اجتماعی آبادان اشاره کرد و تاخیر طولانی در مراحل ساخت این بیمارستان را مربوط به تغییراتی دانست که طبق استانداردهای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پرشکی می بایست رعایت می شد.
وی ابزار امیدواری کرد با تغییراتی که در مراحل ساخت این بیمارستان پیش آمد بتوان تا پایان کار دولت تدبیر و امید این بیمارستان را به مرحله بهره برداری رساند.

پرداختی به موسسه های طرف قرارداد به روز شد
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات به مراکز دانشگاهی دولتی استان به روز شده و مطالبات مراکز غیردانشگاهی تا بهمن ماه ۱۳۹۸ پرداخت شده است افزود: از ابتدای امسال سه هزار و ۱۳۰میلیارد ریال نیز به مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی پرداخت شده است.
وی علت تسریع در مطالبات موسسه های طرف قرارداد تامین اجتماعی را افزایش توان ارائه خدمت درمانی و پزشکی به جامعه هدف درشرایط سخت شیوع کرونا عنوان کرد و افزود:بحران شیوع ویروس کرونا هزینه های درمانی جامعه زیرپوشش تامین اجتماعی را به شدت افزایش داده است.  
وی از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان خواست با پرداخت به موقع مطالبات تامین اجتماعی زمینه را برای ارائه بهتر خدمات درمانی و پزشکی به جامعه هدف فراهم کنند.

۶۲درصد جمعیت خوزستان زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی هستند
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: از مجموع جمعیت چهار میلیون و ۸۷۱هزار و ۷۰۹ نفر خوزستان ، سه میلیون و۳۰هزار نفرمعادل ۶۲درصد زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.
سیدمحمد مرعشی در این نشست خبری با بیان اینکه در چند ماه اخیر رویکرد سازمان متبوع  معطوف به ویروس کرونا و کاهش پیامدهای اقتصادی ، اجتماعی و کارگری آن در خوزستان بوده است افزود:در این مدت با تغییراتی که در ارائه خدمات به شرکای تامین اجتماعی شد ۲۴نوع خدمت در استان به صورت غیرحضوری از جمله مشاهده سوابق بیمه شدگان ، ابلاغ الکترونیک ،  رویت احکام مستمری بگیران و حذف تاریخ اعتبار از دفترچه های درمانی با موفقیت به سرانجام رسید.

افزایش حقوق مستمری بگیران
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان از افزایش حقوق مستمری بگیران و حداقل بگیران به میزان ۲۶درصد و افزایش ۱۵درصدی سایر سطوح از ابتدای امسال خبر داد.
مرعشی به موضوع همسان سازی حقوق در سطوح مختلف اشاره و یکی از چالش های فراروی این مساله را محدودیت منابع عنوان کرد.
وی گفت: امسال با پیگیری مدیرعامل سازمان و وزیر تعاون ، کار ورفاه اجتماعی مصوب شده دولت ۳۲۰هزار میلیارد ریال از بدهی خود را در قالب سهام شرکت‌ها به سازمان پرداخت کند تا بتواند طرح همسان سازی حقوق را اجرایی کند.
وی حداقل حقوق دریافتی مستمری بگیران در سال جاری را ۲۱میلیون ریال عنوان کرد.
 
تراز منفی یک هزار میلیارد ریالی تامین اجتماعی خوزستان
مرعشی با بیان اینکه تراز مالی (منابع و مصارف) در تامین اجتماعی استان با توجه به تعهدات قانونی آن حدود یکهزار میلیارد ریال در ماه است پیش بینی کرد با توجه به بحران کرونا و ناتوانی برخی کارگاه‌ها در پرداخت حق بیمه ، این تراز در سال جاری منفی تر شود.
وی با بیان اینکه ۹۵درصد منابع مالی سازمان از محل دریافت حق بیمه تامین می شود افزود: هم اکنون مجموع مطالبات ما در خوزستان حدود ۵۰هزار میلیارد ریال است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد