امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۱۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

تفکر جوان/ مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: درخصوص آغاز سال تحصیلی جدید سناریوهای مختلفی مطرح شده که بازگشایی از ابتدای شهریور، نیمه شهریور و یا مهر ماه را شامل می‌شود.

پیش‌بینی‌ها برای نحوه برگزاری سال تحصیلی جدید

تفکر جوان/ مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: درخصوص آغاز سال تحصیلی جدید سناریوهای مختلفی مطرح شده که بازگشایی از ابتدای شهریور، نیمه شهریور و یا مهر ماه را شامل می‌شود.

کوروش مودت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که ۲۷ خرداد در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۳۶۰ حوزه امتحان داشتیم اما امسال برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی این تعداد به ۵۲۰ حوزه رسید. ۸ هزار عامل اجرایی در این حوزه‌ها حضور دارند و ۲۱ حوزه تصحیح اوراق داریم.

وی بیان کرد: امتحانات را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کردیم. در روزهای اول والدین نگران بودند اما وقتی دیدند که فاصله اجتماعی رعایت می‌شود، نگرانی مرتفع شد.

به گزارش تفکر جوان، وی افزود: در حوزه‌های امتحانی فاصله دانش آموزان از یکدیگر حداقل یک و نیم متر است و در بدو ورود، دانش آموزان با حفظ فاصله وارد می‌شوند. همچنین ۵۲۰ پایگاه سلامت در حوزه‌های امتحانی مستقر شدند که بخشی از آن‌ها از علوم پزشکی و بخشی دیگر مربیان بهداشت هستند. هیچ دانش آموزی بدون ماسک وارد حوزه امتحانی نشده و این سبب شده است که تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به سناریوهای پیش روی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: روز شنبه با حضور وزیر و معاونین آموزش و پرورش جلسه‌ای برگزار شد؛ درخصوص آغاز سال تحصیلی جدید سناریوهای قابل پیش بینی مطرح شده که بازگشایی از ابتدای شهریور، نیمه شهریور و یا مهر ماه صورت گیرد. سناریوهای موجود برای بازگشایی مدارس این است که اگر وضعیت شهرستان‌ها و کشور سفید باشد، آموزش حضوری خواهد بود. اگر وضعیت زرد باشد، آموزش ترکیبی حضوری و مجازی پیش بینی شده است و اگر وضعیت قرمز باشد آموزش مجازی در شبکه شاد ادامه پیدا می‌کند.

مودت ادامه داد: یکی از وظایف همه ما پیوستن به شبکه شاد است و برنامه‌ریزی‌های خوبی در سطح وزارت در حال انجام است تا ابتدای مهر در صورت نیاز به استفاده از شبکه شاد، مشکلی وجود نداشته باشد.

وی در پایان گفت: ما پروژه مهر و ثبت‌نام مدارس را در پیش داریم. ثبت نام در مدارس شاهد آغاز شده است و آزمون نمونه دولتی را نیز پیش رو داریم که از ۲۰ تیر آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد