امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۱:۴۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

عزیز قنواتی در گفتگو با رهیاب در پاسخ به این پرسش که برخی‌ معتقدند راندمان شرکت فولاد اکسین پایین است، اظهار داشت: راندمان تولید محصولات از سال ۸۸ تاکنون مشخص است و از سال ۹۱ که بنده به این شرکت پیوستم توانستیم حجم تولیدات را از ۲۸۰ هزار تن در سال به ۷۸۳ هزار تن برسانیم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین اهواز گفت: حجم تولیدات ارزش افزوده شرکت در سال ۹۲ در حدود ۵۳ هزارتن بود اما سال گذشته توانستیم این رقم را به ۲۱۲ هزارتن برسیم که در حدود ۳ برابر سال ۹۲ است.

وی افزود: ۲۳۴ قطعه در شرکت فولاد اکسین اهواز بومی سازی شده است که ۲۸ مورد از آن در سال گذشته بود و در سال ۹۴ در شرکت فولاد اکسین موفق به تولید ۸ محصول جدید شدیم.

قنواتی با بیان اینکه در سال شرکت فولاد اکسین در سال ۸۸ حدود ۵۳ میلیارد زیان عملیاتی داشت، عنوان کرد: این زیان‌دهی در سال‌های گذشته کاهش یافت و از سال ۹۲ تاکنون در این شرکت زیان عملیاتی نداشتیم.

فولاد اکسین عزیز قنواتی
وی با اشاره به ۶۴۰ میلیارد تومان زیان انباشته شرکت در سال ۹۱ بیان کرد: سال گذشته توانستیم ۲۴۰ میلیارد تومان از زیان انباشته شرکت را کاهش دهیم واین آمار مورد تأئید حسابرس، بازرس و سهامداران شرکت فولاد اکسین اهواز است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین اهواز با اشاره به بدهی ارزی و بدهی ریالی شرکت اظهار داشت: بدهی ارزی فولاد اکسین از سال ۸۸ تاکنون بلاتکلیف و متعلق به پروژه است برای همین ربطی به مدیریت شرکت ندارد. بدهی ارزی شرکت از زمان واگذاری شرکت فولاد خوزستان به بخش خصوصی تعیین تکلیف نشده و در مراجع قضائی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تنها شرکت فولادی کشور که همه اقساط بانک‌ها را به صورت ماهانه و به موقع پرداخت، شرکت فولاد اکسین است، گفت: ۲ بدهی داریم که ۲۰۰ میلیارد تومان آن زمان تأسیس شرکت از بانک‌های صادرات و پاسارگاد اخذ شده بود و ما ۵۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کردیم. در واقع این شرکت بدهی معوق به بانک‌ها ندارد.

پرداخت ۹۰ درصد هزینه مواد اولیه

قنواتی بیان کرد: سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان مواد اولیه از شرکت‌های مختلف خریداری کردیم که فقط ۱۰ درصد از آن تاکنون پرداخت نشده است؛ ما به جای این مواد اولیه ورق‌های فولادی تولید کردیم و به دلیل رکود بازار این محصولات به فروش نرفته است؛ گرچه با فولاد خوزستان به توافق رسیده‌ایم که بخشی از بدهی خود را در ازای محصولات به آنها پرداخت کنیم.

وی عنوان کرد: این نوع بدهی‌ها در بازار فولاد طبیعی است و خود شرکت‌های فولاد معمولا به شرکت‌های سنگ آهن بدهکار هستند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین اهواز با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون این شرکت هیچ بدهی به بیمه، آب، برق، گاز و کارگران ندارد، گفت: این شرکت مشمول ماده ۱۴۱ است و با توجه به زیان‌های تحمیل شده به شرکت قبل از سال ۹۱ نمی‌توانیم از بانک‌ها وام بگیریم. تاکنون ۳ بار مجمع فوق العاده را برای سرمایه در گردش گرفتیم اما به دلیل عدم تعیین تکلیف ۴۰ درصد مربوط به گروه ملی نتوانستیم مجمع فوق العاده را تشکیل دهیم و برای سرمایه در گردش در سال گذشته با خرید و فروش اعتباری سودآوری کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که هدف گذاری شرکت فولاد اکسین برای تولید محصولات در سال ۹۵ چه میزان است، گفت: پیش بینی ما افزایش ۵ درصدی تولید محصولات است.

عزیز قنواتی فولاد اکسین
عمل به وعده‌ها

قنواتی با اشاره به مشکلات پیش رو جهت تولید ورق‌های API اظهار داشت: فولاد مبارکه اسلب‌های با عرض ۱۸۰ سانتی متر و فولاد هرمزگان اسلب‌های ۲۰۰ سانتی متری برای ما تولید کردند اما نیاز ما به اسلب‌های ۲۰۰ تا ۲۳۰ سانتی است برای همین ما نتوانستیم مواد اولیه ۴۸ اینچی را از فولاد مبارکه بگیریم و بومی سازی کنیم.

وی افزود: خوشبختانه واردات اسلب‌های عریض آزاد شده است و قرار است ۳۰ هزار تن اسلب به زودی وارد کشور شود تا به همراه ۲۰ هزار تن از مواد اولیه از شرکت‌های داخلی به تولید ورق‌های API بپردازیم. در حال حاضر هم با شرکت‌های مناطق نفت‌خیز جنوب و لوله سازی جهت تأمین نیازهای آنان قرارداد منعقد کردیم تا برای ساخت خطوط خود از ورق‌های ما استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین اهواز درباره طرح فولاد سازی این شرکت گفت: پیش نویس این طرح آماده شده و مشاور پروژه کار خود را آغاز کرده است، در صورتی که این موضوع به تأئید مجمع برسد نیمه دوم امسال این طرح را آغاز می‌کنیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد