امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۰:۳۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم افتتاحیه کارگاه بین المللی همکاری های مدیریت آب کشاورزی در اهواز اظهار کرد: وجود آب یکی از شرایط اصلی و اساسی برای حیات است. باید تا آنجا که امکان دارد برای تولید محصولات کشاورزی از آب استفاده کنیم.

وی افزود: هنگام استفاده از آب برای کشاورزی باید آخرین یافته های علمی را به کار بگیریم تا کمترین هدررفت و تبخیر آب را شاهد باشیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای کاهش هدررفت آب باید از زمین های حاصلخیز برای کشت و البته با زهکش های اصولی استفاده کنیم.

شریعتی بیان کرد: هرگز نباید در اکوسیستم ها دخالت کنیم و یا اینکه دست در طبیعت ببریم. نباید آب را به جایی منتقل کنیم که باعث آسیب های زیست محیطی شود.

وی عنوان کرد: مدیریت ملی، علمی، کارشناسانه و به دور از هر لابی گری سیاسی را می پذیریم و غیر از این باشد اصلا پذیرفتنی نیست.

استاندار خوزستان یادآور شد: بیشترین شبکه های آبیاری اصلی، فرعی و همچنین زهکش های زیرزمینی در خوزستان است

شریعتی تأکید کرد: هرگز به مصرف آب بدون توجه به مسائل زیست محیطی تأکید نمی کنیم چون این مسائل زیست محیطی اولویت اول است.

وی خبر داد: ۹۸ درصد از تولید محصولات کشاورزی خوزستان از طریق کشت آبی و بقیه دیمی است. با توجه به این ویژگی ها و ظرفیت های بالقوه ای که در خوزستان وجود دارد، باید سرمایه گذاری در این استان بیشتر شود تا شاهد بازدهی بیشتری هم باشیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: انتظار داریم تا طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که باعث مصرف بهینه آب، احیای خاک، افزایش محصولات کشاورزی، استفاده صحیح و بدون دخالت در محیط زیست می شود، با جدیت هرچه تمامتر انجام و فاز دوم آن نیز هرچه سریعتر اجرا شود.

شریعتی در پایان خبر داد: جای فعالیت یک مرکز تحقیقات آب در استان خوزستان خالی و مغفول است چون بیشترین ذخایر آبی و محصولات کشاورزی در این استان است و حتی سابقه سازمان آب و برق ما نیز از وزارت نیرو بیشتر است.i

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد