امروز

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۵۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش  تفکر جوان  به نقل از هورنیوز :سه تن از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در تازه ترین اظهارات خود به موضوعاتی نظیر پیگیری علت فوت بیماران دیالیزی، وضعیت خوزستان در بودجه ۹۵، قراردادهای جدید نفتی و وضعیت مسکن، واکنش نشان دادند.

 

پاسخ های وزارت بهداشت درباره فوت بیماران دیالیزی قانع کننده نیست

جواد کاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فوت چهار بیمار دیالیزی در بیمارستان سینای شهرستان کارون اظهار کرد: وزارت بهداشت علت فوت را نوعی ویروس عنوان کرده، اما ما این موضوع را قبول نکرده‌ایم و منتظر جواب نهایی هستیم.

وی همچنین موارد دیگری عنوان کرد و گفت: در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت داشتیم؛ درخواست کردیم، نتیجه این پرونده را به ما اعلام کنند، اما هنوز جوابی به ما داده نشده است.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان های استان عنوان کرد: بیمارستان‌های خوزستان همه مربوط به قبل از انقلاب هستند و بسیار فرسوده و از رده خارج هستند.

۲۱۰۳۳۷۸

الباجی افزود: در بیمارستان سینا هر ۶۰  نفر بیمار  با دو پرستار اداره می‌شوند، در حالی که معمولا هر چهار نفر باید یک پرستار داشته باشند، همچنین وضعیت زایشگاه‌ها نیز در اهواز افتضاح است.

وی در پایان گفت: باید مدیریت بیمارستان سینای اهواز عوض شود و پاسخ درستی به خانواده‌های بیماران فوت شده داده شود.

 

بی توجی به خوزستان در بودجه ۹۵

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به وضعیت استان خوزستان در بودجه سال ۹۵ عنوان کرد: استان خوزستان تنها استانی است که دولت بودجه سال ۹۵ این استان را نسبت به سال گذشته کمتر کرده است و ظاهرا  در این موضوع با انگیزه کار کرده اند.

وی افزود: تقریبا همانطور که دشمنان به صورت آشکارا در زمان جنگ تحمیلی خوزستان را ویران کردند.دولت نیز با این ردیف بودجه ای(تملک دارایی‌ها و الزامات) که به خوزستان اختصاص داده شد به صورت پنهانی به دنبال نابودی این استان بود.

خادمی عنوان کرد: با این کار توسعه استان خوزستان متوقف می‌شود، وقطعا کسانی که در استانهای دیگر در بدنه دولت نفوذ داشتند، بودجه ۲ برابری نسبت به سال گذشته به استان خود تخصیص داده اند

نماینده مردم ایذه و باغملک خاطرنشان کرد: خوزستانی که بیشتر روستا های آن آب آشامیدنی ندارند، اگر قرار است در ردیف بودجه ای به خوبی قرار نگیرد دیگر برای آنها می‌خواهند چه کاری انجام دهند و مردم خوزستان نباید از این موضوع به آسانی عبور کنند و این واضح است که برای استان خوزستان تبعیض قائل شده اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اگر بودجه خوزستان اصلاح نشود باید رئیس جمهور جواب بدهد که چرا به خوزستان ظلم کرده است؟

وی در پایان تاکید کرد: مردم خوزستان این نگاه تبعیض آمیز دولت را فراموش نمی‌کنند.

۱۳۹۴۰۶۰۱۱۴۳۳۴۹۷۲۰۵۹۴۱۸۲۴

 

قراردادهای جدید نفتی عزت‌مان را زیرسئوال می‌برد

هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی با اشاره به شرایط بی سابقه در قراردادهای جدید نفتی گفت: قرارداد IPc عزتمندانه، اقتصادی و قانونی نیست و مانند این قراردادها در رژیم پهلوی هم بسته نشد، اما وزارت نفت می‌خواهد پس از ۳۶ سال شرکت‌های خارجی را مجددا به ایران وارد کنید.

وی افزود: بنده به زنگنه تذکر دادم که شما و معاونان وزارتخانه خوب می‌دانید که IPCکاملا با قرارداد بیع متقابل تفاوت دار.

خادمی عنوان کرد: از نظر بنده بایستی مثل کشور عربستان عمل کنیم و اگر نیستیم، وای به حال ما که پس از ۱۰۸ سال و بیش از یک دهه از وزارت زنگنه در نفت چنین اتفاقی رخ بدهد.

 

توان پایین مردم برای خرید خانه

اقبال محمدیان، عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از افزایش هر ساله اجاره بها و نبود نهاد و متولی مشخص برای نظارت بر این موضوع گفت: داغ شدن هر روزه بازار اجاره بها نتیجه ناتوانی مردم در خرید خانه است.

وی افزود: هر زمانی که مسکن از رکود خارج شود حرکت های خوبی در حوزه اشتغال، اقتصادی و رفع نیازهای مردم شکل خواهد گرفت.

محمدیان خاطرنشان کرد: اقشار کم درآمد جامعه که توان خرید مسکن را نداشته و به اجاره واحد مسکونی روی می آورند مهم ترین خسارت دیدگان از افزایش نرخ اجاره بها هستند.

نماینده مردم رامهرمز تصریح کرد: نابه سامانی وضعیت اجاره بها در شرایط فعلی اقتصاد کشور مشکلات زیادی را برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد